Het FD en BNR bereiken maandelijks 35,5% van alle Decision Makers

Het FD en BNR bereiken maandelijks 35,5% van alle Decision Makers

Vandaag is het Decision Makers Survey 2020 gepubliceerd. Dit is hét leidende bereikonderzoek in Nederland onder zakelijke beslissers en levert insights op over het mediagebruik, de verantwoordelijkheden, het gedrag en de interesses van 622.000 zakelijke beslissers in Nederland.

Het FD en BNR Nieuwsradio bevinden zich qua content middenin de interessesfeer van de Nederlandse Decision Maker. Dit blijkt ook duidelijk uit de resultaten in dit bereikonderzoek. Gecombineerde inzet van de merken FD en BNR (in alle verschijningsvormen) bereikt binnen een maand maar liefst 35,5% van alle zakelijke beslissers (220.000 personen) in Nederland.

Beide merken vullen elkaar uitstekend aan, maar presteren afzonderlijk van elkaar ook goed. Het FD-merk (krant, digitale replica, app en website) bereikt wekelijks 18,4% van alle Nederlandse zakelijke beslissers. Deze 115.000 doelgroeppersonen nemen dagelijks beslissingen op het gebied van bedrijfsfinanciering, wagenparkbeheer, inkoop, aanschaf automatisering, etc. BNR laat eveneens goede resultaten zien: wekelijks wordt bijna 17% door het merk BNR (radio, website, app) bereikt. Dit staat gelijk aan circa 105.000 zakelijke beslissers.

Binnen het Decision Makers Survey is het mogelijk om in te zoomen op het mediagedrag van een specifieke zakelijke doelgroep. Denk hierbij aan de Directeur-Grootaandeelhouder (DGA’s). De merken BNR en FD realiseren in een maand tijd een bereik van ruim 45% van alle DGA’s in Nederland. Zeer interessant voor bedrijven die actief zijn op de fusie- en overnamemarkt bijvoorbeeld.

Een ander veelgevraagde doelgroep: zelfstandig ondernemers/ZZP-ers. FD en BNR weten maandelijks ruim 35% van deze doelgroep te bereiken. Interessant wanneer jouw bedrijf kantoormeubilair, software, hardware of arbeidsongeschiktheidsverzekeringen aan de man/vrouw probeert te brengen.

Over de gehele linie in het onderzoek is goed te zien dat het FD en BNR bovengemiddeld goed in staat zijn om diverse doelgroepen binnen de zakelijke markt aan zich te binden. Dit komt tot uitdrukking in hoge selectiviteitsindices in bijvoorbeeld de doelgroep Financieel directeur waar het FD op zaterdag index 185 realiseert. In de doelgroep Zakelijke vliegers realiseren zowel BNR Nieuwsradio als het FD selectiviteitsindices van 200 of hoger.

Meer weten over de ins & outs van het Decision Makers Survey of de juiste propositie voor uw zakelijke doelgroep? Neem contact op met Sales Support via 020-5928585 / salessupport@fdmediagroep.nl of kijk op https://fdmg.nl/contact/.