Het FD

De journalisten van het FD publiceren dagelijks artikelen online en zes dagen per week in de papieren krant. Het FD biedt betrouwbare informatie, achtergronden en nieuwe perspectieven vanuit financieel-economisch oogpunt. Voor iedereen die de toekomst vorm wil geven.

Het FD

Wat adverteren in Het Financieele Dagblad voor je merk kan betekenen:

Lift mee op de autoriteit van Het Financieele Dagblad: brand-safe adverteren

Vertrouw je merk toe aan de journalistieke kanalen die je doelgroep vertrouwt. Het Financieele Dagblad is al decennia dé autoriteit in nieuwsmedia voor zakelijke beslissers.

Bereik wie je wilt bereiken

Bereik de beslissers die jouw product of dienst nodig hebben, via de kanalen die zij vertrouwen. Het Financieele Dagblad heeft het scherpste bereik in B2B, AB1 én de jongste dagbladlezers van alle Nederlandse dagbladen.

Realiseren al je communicatiedoelstellingen

Bereik je doelgroep via meerdere kanalen en advertentievormen in print, online, sponsoring en branded content. Breng jouw merk onder de aandacht binnen relevante en actuele context.

Cijfers waar we trots op zijn

121.000 Betalende abonnees

7% meer t.o.v. vorig jaar

229.000 Bereik maandag t/m zaterdag

FD-lezers

469 B2B selectiviteit FD

Het scherpste bereik in zakelijke beslissers

26.000.000 Pageviews p/mnd

Desktop + app

Adverteren bij Het Financieele Dagblad

Print adverteren in het FD

Maak impact met een advertentie in Het Financieele Dagblad.

Digitaal adverteren op FD

Verhoog de conversie van jouw campagne met high performance advertentieformaten.

FD Brandstory

Neem de lezer mee in het verhaal achter je merk en pak de ruimte die je merk verdient.

FD Plusproposities

Ga voor nog meer impact met de mogelijkheden van plusproposities

Bekijk onze Tariefkaart met meest gekozen producten.

De doelgroep

Scherpste bereik in B2B, AB1, jonge dagbladlezers

Het FD richt zich op het kwaliteitssegment in de zakelijke nieuwsmarkt: zakelijk Nederland. Mensen uit de midden- en hogere sociale klassen (AB1) die vaak een leidinggevende functie hebben, beslissingen nemen en een goed ontwikkeld financieel en zakelijk besef hebben.

In print en digitaal

Het FD wordt digital first ontwikkeld en dat zie je terug in de stijging van online lezers: 34% in 2020. Dat de meerderheid van de digitale lezers dat via de FD-app doet, blijkt wel uit de groei in gebruikers: 50% meer dan in 2020. Omdat de meeste bezoekers zijn ingelogd, zorgt dat voor een schat aan data en targeting mogelijkheden.

Doordeweeks en in het weekend

In het weekend is het bereik van het FD hoger dan doordeweeks, de vele weekend abonnees krijgen de krant en het FD Persoonlijk ook in print op de mat. Omdat er in het weekend meer tijd en ruimte is voor verdieping en ontspanning met FD Weekend en FD Persoonlijk, is het combinatieabonnement (digitaal doordeweeks en print in het weekend) zeer populair.

Over Het Financieele Dagblad

Het Financieele Dagblad is dé nieuws- en inspiratiebron die op elk moment van de dag financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld. Met het laatste nieuws, maar ook met verdiepende artikelen en altijd een blik op morgen.

De kracht van Het Financieele Dagblad bestaat uit onophoudelijke en onvoorwaardelijke waarheidsvinding, respect voor de feiten en de onafhankelijkheid ten opzichte van politieke stromingen of religies en commerciële belangen.

 

Dagbladen bereiken miljoenenpubliek
Update NMO Doelgroep Monitor FDMG

Het FD biedt precies wat je nodig hebt om impact te maken. We geven je onpartijdige en betrouwbare informatie, duiding en achtergronden en bieden je nieuwe perspectieven. We openen de deur naar een relevant netwerk en we zijn een platform voor dialoog.

De toekomst wordt vandaag vormgegeven. Door mensen die zelf hun koers willen bepalen. Mensen die in een steeds complexere wereld veranderingen weten te doorgronden en zelf een verschil willen maken. Lees jij het Financieele Dagblad al?

 

Brainnet verhoogt de naamsbekendheid en hun marktaandeel via podcast sponsoring
Cases

Brainnet verhoogt de naamsbekendheid en hun marktaandeel via podcast sponsoring

Doel: Verhogen naamsbekendheid en marktaandeel van enige onafhankelijke inhuurspecialist van Nederland.

Oplossing: Sponsoring van Werkverkenners, wekelijks te horen op BNR Nieuwsradio. Dit, in combinatie met spotcampagne op BNR en advertenties in het FD.

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen

Benieuwd welke oplossing het best past bij je doelgroep, uitdaging en budget? Maak gebruik van onze Media Advisor; krijg advies na het invullen van 3 korte vragen.
Liever een advies op maat? Bel direct 020 592 8585.