• 12 feb 2024

Gratis whitepaper: Hoe haal je het meeste uit audio-advertising?

Ontdek de belangrijkste inzichten in onze gratis whitepaper.

Ben je benieuwd naar de kracht van audio-advertising en hoe je dit effectief kunt inzetten voor jouw merk? FD Mediagroep heeft de afgelopen twee jaar samen met vooraanstaande onderzoekpartners uitgebreid onderzoek gedaan naar de impact van audio-advertising op kanalen zoals Livestream, Radio en Podcast. Dit heeft geleid tot waardevolle inzichten die we hebben samengevat in onze nieuwste whitepaper.

Gratis whitepaper: Hoe haal je het meeste uit audio-advertising?

Waarom audio-advertising?

Audiokanalen, waaronder podcasts en streamingdiensten, zijn uitgegroeid tot krachtige instrumenten binnen de reclamewereld. Consumenten spenderen steeds meer tijd aan het luisteren naar audiobronnen, waardoor merken een unieke kans hebben om een diepgaande emotionele verbinding met hun doelgroep te creëren. Goed uitgevoerde audio-advertenties kunnen zelfs spontane naamsbekendheid tot 45% verhogen.

Over ons onderzoek

In samenwerking met gerenommeerde onderzoekspartners zoals Brand Metrics, MeMo2, DVJ Insights, Motivaction, MWM2 en Groupm hebben we meer dan 100 studies uitgevoerd naar de impact van audio. Vorig jaar hebben we al de whitepaper ‘De Impact van Het Nieuwe Luisteren‘ gelanceerd. Nu, een jaar later, zijn we aanzienlijk gegroeid en hebben we een schat aan nieuwe inzichten vergaard. De resultaten van al deze studies bieden nu een solide basis voor het effectief inzetten van audio-advertising.

Wat je leert in onze nieuwste whitepaper

  1. Contentcreatie: Leer hoe je effectieve audio-content creëert voor maximale impact.
  2. Doelgroepsegmentatie: Ontdek hoe je een doelgerichte audio-advertisingstrategie ontwikkelt die zowel merkbekendheid als gericht doelgroepbereik maximaliseert.
  3. Aandacht: Leer hoe je de aandacht van luisteraars vasthoudt en top-of-mind naamsbekendheid vergroot.
  4. Mediadruk en timings: Ontdek de ideale mediadruk en het beste moment om je boodschap te communiceren.
  5. Keuze van audiokanalen: Leer welke audiokanalen het meest effectief zijn voor het bereiken van jouw doelgroep.

“In 2023, FD Mediagroep asked us to replicate our approach to measure the impact of audio ads running across their linear radio, digital radio and podcast channels. The multi-campaign study was a game changer, proving not only the significant impact of audio advertising in building brand perceptions, but also insights into the optimum time length of audio ads, as well as the best combination of audio channels to drive greater brand lift. Many of our other publisher customers have been very interested in finding out more about the approach, demonstrating how much industry demand there is for such data.”

Elwin Gastelaars Chief Revenue Officer bij Brand Metrics

Gratis download!

Benieuwd naar alle inzichten? Download nu onze gratis whitepaper en ontdek hoe je met een effectieve audio-strategie de totale brandlift van jouw merk kunt vergroten. Klik hier om de whitepaper te downloaden.