
De impact van Het Nieuwe Luisteren
Samen met BNR hebben wij het eerste luisterbrede onderzoek uitgevoerd, waarin ook Podcast als advertentiemedium is meegenomen. De unieke methode geeft inzicht in de eerste gerealiseerde effecten van audiokanalen Radio, Livestream en Podcast op de merk-KPI’s brandlift, merkbekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur.
De belangrijkste inzichten zijn samengevat en uitgebreid te lezen in de whitepaper ‘De impact van Het Nieuwe Luisteren’, die hieronder kan worden gedownload.



Hoe podcast sponsoring voor verhoogde merkoverweging zorgt voor Bitonic
De uitdaging: Binnen de crypto markt zijn er enorm veel concurrenten. Naast het feit dat er veel spelers zijn, hebben deze merken allemaal soortgelijke merknamen. Hoe zorg je er dan voor dat je opvalt in de menigte? Daarbij is crypto de afgelopen tijd niet op een positieve manier in het nieuws geweest, waardoor het des te belangrijker is om vertrouwen op te bouwen onder de doelgroep.’


Positionering Schiphol-producten voor de zakelijke reiziger
De uitdaging: Schiphol schakelde in 2021 FD Mediagroep in om bij de Nederlandse zakenreiziger de ‘undiscovered advantages’ van Schiphol Parking en Schiphol Privium bekend te maken.
De aanpak: FD Mediagroep creëerde twee pakkende brand stories voor Schiphol. Deze twee-pagina’s tellende advertorials zijn gepubliceerd op fd.nl en in FD Persoonlijk magazine. De brand stories zijn gepromoot op alle Financieele Dagblad kanalen en op BNR Nieuwsradio.