• 18 apr 2024

Het unieke online profiel van FD.nl en BNR.nl

In de dynamische wereld van online nieuws en informatie is het cruciaal om te begrijpen hoe verschillende merken elkaar aanvullen en versterken. Bij FD.nl en BNR.nl zijn we er trots op dat we ook samen een krachtig online profiel vormen. Met een gezamenlijk bereik van 1,5 miljoen personen per maand, een overlap van 8,1% in totaal bereik en een totaal van 36 miljoen pageviews per maand, laten we zien dat onze synergie ongeëvenaard is.

Het unieke online profiel van FD.nl en BNR.nl

Complementaire krachten

De relatie tussen FD.nl en BNR.nl wordt benadrukt door de unieke dynamiek van ons bereik. Terwijl BNR.nl een breder publiek bereikt dankzij gratis toegang tot de website, realiseert FD.nl een diepgaande betrokkenheid en interactie, voornamelijk vanwege ons hoog volume aan pageviews. FD.nl biedt zowel particuliere als zakelijke abonnementen, waardoor we een gevarieerde en loyale lezersbasis hebben weten op te bouwen.

Inzichten uit NMO Online

Onze bevindingen zijn niet slechts gebaseerd op onderbuikgevoelens, maar op solide data uit het NMO online onderzoek. Dit onderzoek, dat het online bereik van tal van Nederlandse websites en apps in kaart brengt, vormt de basis van onze inzichten. Zo blijkt uit het onderzoek dat BNR.nl en FD.nl niet alleen de top 2 nieuwswebsites zijn met de hoogste selectiviteit onder de doelgroep Zakelijke beslisser, maar ook een unieke doelgroep aanspreken.

Lees in dit artikel alles over het NMO Online onderzoek, dat op 8 januari jl.. werd geïntroduceerd

Onze doelgroep: Randstad, Zelfstandig, HBO-opgeleid en Meer

Onze doelgroep bevindt zich voornamelijk in de Randstad, bestaat uit zelfstandige ondernemers met de hoogste inkomens, HBO-opgeleid en werkzaam zijn 36+ uur per week. Bovendien hebben we het over AB1, een term die wordt gebruikt om de hoogst opgeleide en sociaal-economisch welgestelde groep in Nederland aan te duiden.

Wil je meer te weten komen over hoe FD.nl en BNR.nl samen een sterk online duo vormen? Download onze infographic hier!