BNR

BNR is onmisbaar voor ondernemers en beslissers.

BNR verzorgt naast het belangrijkste zakelijke en financieel- economische nieuws ook duiding, verdieping en context- en opinievorming. We laten de luisteraar de wereld om zich heen beter begrijpen. ‘Dat doen we door het ritme van je dag te volgen,’ zegt hoofdredacteur Marc Adriani. ‘BNR luister je altijd, wanneer je maar wilt, op de manier die bij jou past.’ Gespecialiseerd in audio on demand, podcasting en live radio.

BNR

Wat adverteren bij BNR voor je merk doet

Lift mee op de journalistieke relevantie van BNR

Je merk en BNR gaan hand in hand. Geen zorgen dat je merk te midden van roddel en achterklap belandt. Je merk lift juist mee op de journalistieke relevantie van BNR en het gesprek van de dag.

Kwalitatieve doelgroep

De BNR-luisteraar werkt meestal fulltime, is vaak leidinggevend, goed opgeleid en heeft vaak een dubbel modaal inkomen of meer. Met BNR bereik je B2B, AB1 en HBO+.

BNR = innovatief

Spreek je doelgroep aan waar deze zich begeeft: on air, online en on demand. BNR biedt innovatieve mogelijkheden op het gebied van podcast, audio on demand, digital audio, radio, sponsoring, events en (branded) content.

Cijfers waar we trots op zijn

396 Selectiviteit hoog inkomen

Huishoud inkomen van minimaal €87.100

330.000 Article reads fdpersoonlijk.nl p/mnd

Desktop, tablet en via de app

5.000.000 Podcast downloads p/mnd

1.300.000 p/week

1.300.000 Radiolivestream starts p/mnd

20% meer dan het jaar ervoor

Adverteren bij BNR Nieuwsradio

Adverteren op zender

Maak impact met spots op BNR. Tijdens de spits of liever overdag of 's avonds? Alles is mogelijk!

Digital audio advertising

Adverteer met spots die te horen zijn voor de diverse livestreams en rondom podcasts.

Digitaal adverteren

Online adverteren met premium display formaten op de digitale platformen van BNR.

Radio sponsoring

Een aantal BNR-programma’s kunnen worden gesponsord. Zorg dat je marketing always on is met weinig effort.

Podcasts

Maak je eigen podcast(serie) of sponsor een bestaande podcast.

BNR Locatie-uitzending

De volgende BNR uitzending live vanaf je bedrijf of evenement.

Bekijk onze Tariefkaart met meest gekozen producten.

De doelgroep van BNR

Relevant bereik

BNR behaalt een weekbereik van ruim 10% op relevante doelgroepen binnen B2B, AB1 en HBO+. De gemiddelde BNR-luisteraar werkt fulltime, is hoogopgeleid en heeft een bovengemiddeld inkomen.

Radio en digital audio

Digitaal luisteren zit in de lift bij BNR. Via de livestream van radio en de ruim 100 podcasts zagen we vorig jaar een verdubbeling in luisteracties. Dit biedt kansen om zowel uniek bereik als de contactfrequentie te verhogen waardoor je boodschap nog beter beklijft.

Podcast en on demand

De grote groei in podcastluisteraars biedt mooie kansen om jouw (niche)doelgroep te bereiken. Door middel van adverteren, sponsoring, of door samen met BNR een eigen podcast te maken.

Over BNR

Loho_BNR_vierkant

Zet een half uur BNR aan en je bent bij. BNR biedt alle informatie die nodig is om beslissingen te nemen, verder te komen, te groeien. Onafhankelijke informatie, ingewonnen door journalisten die hun vak verstaan en tot het uiterste gaan bij het verkrijgen daarvan.

Dat is wat BNR al meer dan 20 jaar doet.

Audiocontent altijd en overal aanbieden: naast lineair biedt BNR ook uitgebreide, digitale on demand audio. BNR beweegt mee met de dag en is onmisbaar voor ondernemers en beslissers.

Topjournalistiek met intelligente programma’s, spraakmakende presentatoren, spannende debatten en speels vermaak. Alles zodat de luisteraar de juiste bagage heeft om verder te komen. Iedere dag weer.

De impact van Het Nieuwe Luisteren binnen de audiokanelen Radio, Livestream en Podcast
Cases

De impact van Het Nieuwe Luisteren binnen de audiokanelen Radio, Livestream en Podcast

Samen met BNR hebben wij het eerste luisterbrede onderzoek uitgevoerd, waarin ook Podcast als advertentiemedium is meegenomen. De unieke methode geeft inzicht in de eerste gerealiseerde effecten van audiokanalen Radio, Livestream en Podcast op de merk-KPI’s brandlift, merkbekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur.

De belangrijkste inzichten zijn samengevat en uitgebreid te lezen in de whitepaper ‘De impact van Het Nieuwe Luisteren’, die hieronder kan worden gedownload.

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen

Benieuwd wat FD Mediagroep kan betekenen voor je doelgroep, uitdaging en budget? Maak gebruik van onze Media Advisor; krijg advies na het invullen van 3 korte vragen.
Liever een advies op maat? Bel direct 020 592 8585.