- 25 mrt 2024
Mais oui! BNR en Paris!
Sport: voor sommigen is het een passie, terwijl anderen er minder affiniteit mee hebben. In 2024 staat sport echter prominent op de agenda, met tal van grote evenementen en ontwikkelingen die plaatsvinden, een zogenaamd Sportjaar. Wat heeft BNR Nieuwsradio te bieden op het gebied van sport? En hoe kunnen bedrijven hun merk hieraan koppelen voor maximale exposure en relevantie?
Een vooruitblik op de Olympische Zomerspelen 2024 in Parijs
We spreken van een Sportzomer in de jaren dat de Olympische Zomerspelen plaatsvinden. Parijs is in 2024 vanaf 26 juli het decor voor de 33e editie van dit sportspektakel. Namens Nederland zijn onder meer atletes Femke Bol, Lieke Klaver en Siffan Hassan; wielrenners Mathieu van der Poel, Harry Lavreysen en Demi Vollering, maar ook roeister Karolien Florijn en de hockeydames grote kanshebbers op eremetaal. Sportliefhebbers maken zich op voor ruim twee weken sport volgen op het hoogste niveau.
2.800 jaar oud en nog altijd nieuwswaardig
In het jaar 776 voor Christus organiseerden de Grieken de allereerste Spelen in de stad Olympia. Nu, exact 2.800 jaar later, is sport ongekend populair. De moderne Spelen startten 130 jaar geleden toen in Athene 285 atleten uit 13 landen de sportieve strijd met elkaar aangingen. Enkele edities later ontstond de Olympische gedachte: meedoen is belangrijker dan winnen. En meedoen is wat grote wereldwijde concerns in de vorm van sponsoring sinds jaar en dag doen.
In 100 jaar van Amsterdam naar Parijs
Sponsoring rondom de Spelen is niet bepaald iets nieuws. Coca-Cola is al sinds 1928 (Amsterdam) onafgebroken sponsor van het evenement. De eerste dagbladadvertentie van Coca-Cola in Nederland ooit verscheen was op de dag voor de openingsceremonie in het Olympisch Stadion. ‘Gij kunt het in elk café of restaurant, in elken bar krijgen. Probeert het nog heden.’ Ook mediumtype Out of Home werd destijds al ingezet: door heel Amsterdam hing reclame, geschilderd op gevels en muren. Tegenwoordig zijn het nog steeds de grote wereldwijd actieve concerns die middels sponsoring betrokken zijn. Verder haken veel merken in op successen van de atleten waar zij zich aan hebben verbonden.
Doelstelling luidt veelal: positieve merkassociaties creëren bij sportliefhebbers. Om welke aantallen hebben we het dan op de Nederlandse markt? Ongeveer zes op de tien Nederlanders van 13 jaar en ouder geven aan interesse te hebben in sport. Maar liefst 7,6 miljoen Nederlanders geven aan geïnteresseerd te zijn in sportprogramma’s.
BNR brengt bedrijfsleven en sport bij elkaar
Goed nieuws voor deze doelgroep! BNR brengt deze sportzomer zo’n programma op de Nederlandse radio. BNR in Parijs brengt tijdens de Olympische Spelen elke middag het laatste nieuws rondom dit grote evenement. Hierbij geen focus op de uitslagen, maar het nieuws ‘buiten de lijnen’. Thema’s zoals leiderschap, innovatie, inclusiviteit en andere onderwerpen die van toepassing zijn binnen de sport en het bedrijfsleven worden besproken met (oud)-topsporters, coaches en andere invloedrijke personen binnen de sport.
Met presentatoren Bob van Oosterhout (oprichter sportmarketingbureau Triple Double) en Anne-Greet Haars (presentator Viaplay) is er voldoende sport(marketing) knowhow aan boord om originele invalshoeken te vinden. BNR in Parijs zal dagelijks op radio, digitale livestream én als podcast te horen zijn. Via een multimediale campagne (print, radio, online) zal een en ander verder worden aangejaagd.
Aarzel niet: Sportief aanbod van BNR
Wil je meer weten van de sponsormogelijkheden die BNR in Parijs te bieden heeft? Ben je op zoek naar meer gevoel bij het programma dat wij gaan maken? Neem contact op met je vaste contactpersoon binnen FD Mediagroep óf via salessupport@fdmediagroep.nl
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Nieuwe cases, mooie proposities en nieuwe inzichten. Door je in te schrijven wordt je automatisch op de hoogte gehouden.