HOGE WAARDERING DOOR ADVERTEERDERS EN MEDIAPLANNERS

HOGE WAARDERING DOOR ADVERTEERDERS EN MEDIAPLANNERS

Het Kerstrapport. Was dat vroeger niet dat moment waarop je te horen kreeg of je extra gas moest geven of achterover kon leunen? Achterover leunen doen we nooit. Wél zijn we erg blij met de prachtige resultaten van FD Mediagroep in het Adformatie Kerstrapport van 2017. Wij bedanken alle adverteerders en mediaplanners voor hun waardering!

In de over-all top 50 is FD Mediagroep (Dagbladuitgevers) met een cijfer 7,2 gestegen van de 37e naar de 9e positie! FD Mediagroep (Digitale Uitgevers) is met een 7,1 gestegen van de 44e naar de 14e positie. BNR Nieuwsradio is met een 6,9 gestegen van de 85e naar de 24e positie.

Van alle dagbladuitgevers staat FD Mediagroep op de derde plek in de ranking ‘bekendheid’ (gestegen van 51 naar 57% t.o.v. vorig jaar) en heeft daarmee NRC ingehaald. We behalen een mooie 2e plek in de categorie ‘creatief’ en ‘meest deskundig’.

Voor ‘waardering’ van dagbladuitgevers namens alle respondenten stijgt het rapportcijfer van FD Mediagroep van een 6,9 naar een 7,2. Daarmee rukt het FD op naar plek 2. Voor ‘waardering’ van dagbladuitgevers namens de mediaplanners heeft FD Mediagroep een 7,2 gekregen (7,0 vorig jaar). Daarmee staan we op een mooie derde positie. Voor ‘waardering’ van dagbladuitgevers namens de adverteerders is heeft FD Mediagroep een 7,2 gekregen (6,9 vorig jaar). Daarmee staan we op een mooie derde positie.

Van alle radio-exploitanten scoort BNR een vijfde plek voor ‘bekendheid’ bij zakelijk contact bij alle respondenten. Score was met 46% hoger dan vorig jaar (33%). BNR scoort een mooie vierde plek voor ‘waardering’ door alle respondenten. Cijfer 6,9 is hoger dan vorig jaar (6,5). Mediaplanners geven BNR een 6,9 (vorig jaar 6,4), waarmee we op de vierde positie staan na Talpa Radio, Qmusic en OMS. Bij adverteerders staat BNR maar liefst op de tweede positie met het cijfer 6,8 (vorig jaar ook 6,8), vlak achter Qmusic.

Bij alle uitgevers digitaal staat FD Mediagroep bij alle respondenten op de zesde positie. We krijgen een 7,1 (vorig jaar een 6,9). Van de uitgevers digitaal staat FD Mediagroep bij mediaplanners op de vierde positie na Wayne Parker Kent, VICE en RTL Nederland. Cijfer 7,1 was hoger dan vorig jaar (6,8).

Aan het onderzoek werkten 367 functionarissen mee: 123 adverteerders, 127 mediaplanners en 119 media-exploitanten.

FD Mediagroep was supporter van het event ‘Minds in Media’ van AdfoGroep waar de top van de mediasector vooruitzichten deelde met het publiek en waar de resultaten van het Adformatie Kerstrapport werden gepresenteerd. Het volledige Adformatie Kerstrapport is hier te lezen.

BNR-redacteur Elke van Boxmeer maakte een 15 minuten durende podcast van het event. Beluister hier de podcast.