Uitdaging, oplossing en uitwerking
Microsoft heeft aan FD Mediagroep Effect gevraagd om Microsoft te helpen bij het positioneren van het bedrijf als thought leader op het gebied van de nieuwe privacywetgeving AVG (GDPR). Hiervoor heeft FD Mediagroep Effect de volgende vraag opgesteld:
Hoe kan Microsoft relevante content aanbieden die uiteindelijk converteert in (nieuwe) en bruikbare sales leads?
FD Mediagroep Effect heeft hiervoor met BNR Nieuwsradio een oplossing bedacht voor Microsoft. BNR koppelde een voor de doelgroep van Microsoft een zeer actueel thema aan een nieuw medium: podcasts.
BNR ontwikkelde de podcastreeks De Grote Data Podcast Roadshow. Alles over jouw data en mijn data. Ben van der Burg was de gids op weg naar mei 2018. Op die datum moest alles en iedereen voldoen aan een nieuwe Europese privacywet. De General Data Protection Regulation, ook wel bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Onder anderen te gast in deze podcasts:
- Aleid Wolfsen, voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens;
- Bram van Tiel, director cybersecurity en privacy bij PwC;
- Simon Hania, corporate privacy officer bij TomTom;
- Wienke Giezeman, mede-oprichter van The Things Network.
Deze podcasts werden gedistribueerd via BNR.nl, de BNR App, Spotify, iTunes en overige podcastplatformen. De rol van Microsoft werd op een innovatieve manier, door middel van zogenaamde host reads binnen de podcast, aangeduid. Hierdoor werd de doelgroep heel direct en op een persoonlijke manier aangesproken. Daarnaast werd er een journalistiek evenement georganiseerd als afsluiter van de podcastreeks. De content die hieruit vloeide werd in een speciale native campagne via de platformen van FD en BNR gedistribueerd.