Cases

Podcast impact

Doel: De merkoverweging versterken bij de gewilde jonge hoogopgeleide doelgroep.

Oplossing: De “werken aan groei”-podcast van Indeed.

Podcast impact

Achtergrond

Indeed is met ruim 300 miljoen unieke bezoekers per maand, wereldwijd de nummer #1 vacaturesite. Indeed Nederland zoekt naar nieuwe manieren om de gewilde hoogopgeleide doelgroep te bereiken. Met podcasting via FD Mediagroep willen ze de merkoverweging laten groeien.

Uitdaging en aanpak

Om dit te realiseren, lanceerden Indeed, essence mediacom & FD Mediagroep de ‘Werken aan groei‘-podcast in februari 2023. MeMo² voerde gelijktijdig een onderzoekstraject van zes weken, die de brand liftaudience reach en de creative impact van de drie afleveringen + media inzet inzichtelijk maakte. De focus lag hierbij op BNR en FD gebruikers tussen 25-65 jaar. 

In deze case nemen we je mee in de belangrijkste inzichten, zoals het effect op de brand lift tussen op de exposed en non-exposed doelgroep. Tot slot laten we zien hoe Indeed en MeMo² de belangrijkste learnings interpreteren.

De campagnemeting toont een sterke match aan tussen het merk Indeed en het gekozen mediakanaal, wat resulteerde in aanzienlijke effecten, hoge scores op geloofwaardigheid en succesvol B2B doelgroepbereik.

Nuno Alvito Strategy Consultant Brand en Crossmedia bij MeMo² a Kantar company

Grootschalig onderzoek wijst uit dat aandachtig beluisterde content 2x meer impact heeft dan wanneer de luisteraar afgeleid is. Dit effect wordt bereikt binnen veel podcast samenwerkingen. Ook huidige bevindingen zullen merken en bureaus stimuleren om anders te denken over media inzet: podcasts staan in 2022 bovenaan in de ranglijst van digitale kanalen!

Coen Kempen Global Head of Strategy bij MeMo² a Kantar company

We zijn deze podcast gestart omdat we de brand perception van Indeed onder HR- en recruitmentprofessionals willen laten groeien. We willen onze doelgroep laten zien dat we meer zijn dan een vacaturesite. Met deze podcast tonen we onze expertise op o.a. het gebied van werkgeluk, mentale gezondheid en arbeidsmarkttrends. Samen met BNR hebben we een mooi resultaat behaald: de eerste afleveringen lieten een sterke impact zien. Bovendien presteerden de afleveringen boven de benchmark wat betreft waardering van de content.

Elise Anker Marketing Manager bij Indeed Nederland

Meer weten over deze case?

Graag gaan we met je in gesprek om te kijken wat wij voor jouw merk kunnen betekenen. Vul je contactgegevens in en wij helpen je graag verder.

Informatie aanvragen

Contactformulier

Door dit formulier in te vullen, geef je toestemming voor de verwerking van je persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons Privacy Statement