Cases

Hoe haal je het meeste uit audio-advertising?

Ben je benieuwd naar de kracht van audio-advertising en hoe je dit effectief kunt inzetten voor jouw merk? FD Mediagroep heeft de afgelopen twee jaar samen met vooraanstaande onderzoekpartners uitgebreid onderzoek gedaan naar de impact van audio-advertising op kanalen zoals Livestream, Radio en Podcast. Dit heeft geleid tot waardevolle inzichten die we hebben samengevat in onze nieuwste whitepaper.

Hoe haal je het meeste uit audio-advertising?

Waarom audio-advertising?

De ontwikkelingen in audiokanalen hebben de reclamewereld ingrijpend veranderd. Van radio tot livestreams en podcasts, consumenten hebben nu de luxe om te kiezen wanneer, hoe, waar en wat ze willen beluisteren. Deze diversiteit aan audiobronnen maakt het uitdagend om de effectiviteit van audiocampagnes te benchmarken met het verleden. Toch bieden goed uitgevoerde audio-advertenties een uitstekende mogelijkheid voor merken om een diepgaande emotionele verbinding met hun doelgroep te creëren, waarbij zelfs spontane naamsbekendheid tot 45% kan toenemen.

Wat je leert in de gratis whitepaper

  1. Contentcreatie: Leer hoe je effectieve audio-content creëert voor maximale impact.
  2. Doelgroepsegmentatie: Ontdek hoe je een doelgerichte audio-advertisingstrategie ontwikkelt die zowel merkbekendheid als gericht doelgroepbereik maximaliseert.
  3. Aandacht: Leer hoe je de aandacht van luisteraars vasthoudt en top-of-mind naamsbekendheid vergroot.
  4. Mediadruk en timings: Ontdek de ideale mediadruk en het beste moment om je boodschap te communiceren.
  5. Keuze van audiokanalen: Leer welke audiokanalen het meest effectief zijn voor het bereiken van jouw doelgroep.

Over ons onderzoek

In samenwerking met gerenommeerde onderzoekspartners zoals Brand Metrics, MeMo2, DVJ Insights, Motivaction, MWM2 en Groupm hebben we meer dan 100 studies uitgevoerd naar de impact van audio. Vorig jaar hebben we al de whitepaper ‘De Impact van Het Nieuwe Luisteren‘ gelanceerd. Nu, een jaar later, zijn we aanzienlijk gegroeid en hebben we een schat aan nieuwe inzichten vergaard. De resultaten van al deze studies bieden nu een solide basis voor het effectief inzetten van audio-advertising.

“In 2023, FD Mediagroep asked us to replicate our approach to measure the impact of audio ads running across their linear radio, digital radio and podcast channels. The multi-campaign study was a game changer, proving not only the significant impact of audio advertising in building brand perceptions, but also insights into the optimum time length of audio ads, as well as the best combination of audio channels to drive greater brand lift. Many of our other publisher customers have been very interested in finding out more about the approach, demonstrating how much industry demand there is for such data.”

Elwin Gastelaars Chief Revenue Officer bij Brand Metrics

Wat kunnen we voor jouw merk betekenen?

Benieuwd geworden naar wat de titels van FD Mediagroep voor jouw merk kunnen betekenen? Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.

Contactformulier