Cases

First-party Audiences

GroupM heeft als eerste mediabureau actief getest met gepersonaliseerde FD first-party Audiences. Deze pilot is opgezet met twee doelen: het technisch testen van deze manier van targeting en de ROI van de FD-doelgroep afzetten tegenover de Louwman programmatic display benchmark, die bestaat uit alle campagnes via de display markt.

First-party Audiences

Inmiddels is het algemeen bekend dat de ondersteuning van third-party cookies stopt vanwege privacywetgeving.
Alternatieven voor adverteerders zijn onder andere contextual targeting, device graph targeting en first-party data.

First-party datastrategie

First-party data targeting wordt ingezet voor een relevant bereik, een passend umfeld en een goede gebruikerservaring.
FD Mediagroep is 7 jaar geleden begonnen met het verzamelen van first-party data van FD-gebruikers, door bij het inloggen
voor toegang tot journalistieke FD-content, persoonlijk identificeerbare informatie op te vragen.

Centraal Data Platform & Publisher Provided Identfiers

Daaropvolgend heeft FD Mediagroep in 2022 een Centraal Data Platform (CDP) gebouwd, die adverteerders middels gekoppelde Publisher Provided Identifiers (PPID’s) toegang geeft tot audiences, gestandaardiseerd of tailormade. Doordat FD Mediagroep haar ingelogde FD-gebruikers kan bereiken, is het mogelijk om impressies cross-device uit te serveren met een frequency capping. Dit wordt alleen gedaan wanneer de FD-gebruiker hiervoor toestemming heeft gegeven.

Klaar voor een cookieloze toekomst

Het unieke aan deze propositie is dat FD Mediagroep gedetailleerde data vergaart binnen het zakelijke domein, waaronder functieprofiel, branche, bedrijfsgrootte, interesses en leesgedrag. Met deze first-party audiences wordt de doelgroep op een efficiënte manier in de kern bereikt, wat zorgt voor een hogere engagement en daardoor een hogere effectiviteit. FD Mediagroep is klaar voor het cookieloze tijdperk waarin ze adverteerders blijven verbinden met de premium– en zakelijke doelgroepen. Zowel direct als via programmatic inkoop.

Bent u ons volgende succesverhaal?

Graag gaan we met u in gesprek om te kijken wat wij voor uw merk kunnen betekenen. Vul uw contactgegevens in en wij helpen u graag verder.

Informatie aanvragen

Contactformulier

Door dit formulier in te vullen, geef je toestemming voor de verwerking van je persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons Privacy Statement