- 11 okt 2023
Online targeting innovatie: unieke propositie binnen FD.nl
Online targetingmogelijkheden zijn er in allerlei varianten. De recente en toekomstige ontwikkelingen rondom het afschaffen van de third-party cookies zorgt voor de nodige veranderingen in de advertentiemarkt. Het levert ook zeker flinke uitdagingen op voor zowel adverteerder als publisher. Welke unieke oplossing heeft FD Mediagroep bedacht?
Targeting: wat zijn de voordelen?
De verschillende targeting opties binnen FD Mediagroep zorgen er voor dat er feitelijk een win-winsituatie wordt gecreëerd voor de adverteerder. FD.nl en BNR.nl zijn platforms met lage advertentieclutter en een hoge leestijd. Impactvolle domeinen waar bezoekers zeer gericht te bereiken zijn met een commerciële boodschap. Bovendien is er een hogere share of voice binnen specifieke doelgroepen. Dit leidt tot meer attentiewaarde binnen deze doelgroepen.
Het grote voordeel van de inzet van targeting binnen het FD Mediagroep online domein is dat je de waste van een Run of Network-campagne kunt uitsluiten. Jouw boodschap wordt enkel vertoond aan FD.nl-bezoekers met een specifiek profiel. Hiermee creëer je een hogere zichtbaarheid en de campagneboodschap kan daarnaast worden aangepast aan een specifieke doelgroep.
Company.info zorgt voor onderscheidende propositie
In dit artikel nemen we niet het volledige scala aan targetingmogelijkheden binnen FD.nl mee, maar richten we ons op een specifieke, nieuwe optie. Een groot pluspunt van samenwerking met FD Mediagroep ligt namelijk in de expertise en datapakketten die worden ingebracht. Company.info is het databedrijf binnen FD Mediagroep dat er álles aan doet om alle relevante data over bedrijven samen te brengen, te structureren en toepasbaar te maken op basis van slimme technologie. Company.info helpt op die manier klanten innovatiever en succesvoller te zijn.
Op FD.nl biedt FD Mediagroep diverse pakketten aan waarin contextual data met first party data wordt gecombineerd. Met de toevoeging van Company.info-data gaan we nog een stapje verder. Dit stelt ons in staat om specifieker op bedrijfsdata te targeten. Let op: dit is een optie waarin FD Mediagroep uniek is binnen de Nederlandse mediawereld!
Binnen dit pakket kun je targeten op 16 branches. Denk bijvoorbeeld aan Accountants & Advieskantoren; Energie of Industrie & Bouw. Binnen deze branches kun je ook nog eens een verdiepingsslag aanbrengen in de vorm van bijvoorbeeld bedrijfsgrootte of de bestaansduur van organisaties. Met B2B Audiences target je precies díe bedrijven die binnen je doelgroep vallen. Denk aan innovatieve bedrijven, bedrijven met openstaande vacatures of start-ups. Daarnaast biedt FD Mediagroep de mogelijkheid te targeten op leesgedrag en context.
“Wij halen het maximale uit budgetten”
De samenwerking tussen FD Mediagroep en Company.info stelt adverteerders in staat om specifieke B2B doelgroepen te blijven bereiken op de online platformen van FD Mediagroep, zonder gebruik te maken van third-party cookies. Jacomien van Doorn, Head of Digital Sales & Development, geeft aan: “Door de samenwerking met Company.info bereiken onze adverteerders nog beter de juiste doelgroep. Display advertenties worden op Fd.nl aan precies het juiste publiek getoond, campagnes worden automatisch geoptimaliseerd waardoor het maximale uit budgetten wordt gehaald.”
In een samenwerking met adverteerder Louwman (Lexus) en GroupM is recent al getest met gepersonaliseerde FD first-party audiences. In deze case lees je hier meer over. Hierin zagen we onder meer positieve effecten op de Qvisits, een duidelijk lagere bouncerate na de klik én duidelijk meer pageviews.
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Nieuwe cases, mooie proposities en nieuwe inzichten. Door je in te schrijven wordt je automatisch op de hoogte gehouden.