- 20 mei 2021
NOM Mediamerken: het FD bereikt maandelijks 8% meer mensen
Vandaag heeft NOM het NOM Mediamerken 2021-I bestand gepubliceerd. NOM Mediamerken 2021-I bevat alle print bereiksdata van NPM 2021-I (Q1-2020 t/m Q4-2020) en het bereik van digitale merken van print publishers uit NOBO Q4 2020. Verder is ook het merkbereik opgenomen: het aantal mensen dat het merk minimaal één keer in een maand heeft gelezen op papier en/of digitaal, dus netto maandbereik.
Het merkbereik van het FD is ten opzichte van de voorgaande NOM Mediamerken-publicatie met 8% gestegen. Maandelijks bereikt het FD (print + digitaal) 1.214.000 mensen van 13 jaar en ouder, ofwel een toename van maar liefst 90.000 mensen in vergelijking tot NOM Mediamerken 2020-IV (in januari gepubliceerd).
Flinke groei in AB1, Hoogste inkomens, B2B en Hoger opgeleiden
Een overall groei in bereikte mensen is een zeer positieve ontwikkeling. Het onderliggend profiel van deze mensen is echter zeker zo interessant. Zo zien we bijvoorbeeld een toename van maar liefst 14% in de doelgroep AB1, 20-49 jaar. Het FD bereikt per maand 50.000 mensen uit deze doelgroep meer dan in de vorige NOM Mediamerken-meting.
Voorbeelden van andere doelgroepen waar het FD een mooie groei laat zien:
- De hoogste Welstandsklasse (W1): 10% meer bereik (ofwel 46.000 meer doelgroeppersonen).
- HBO+ opgeleiden: 10% meer bereik (eveneens 46.000 meer doelgroeppersonen).
- B2B: 6% meer bereik (ofwel 12.000 meer personen uit deze doelgroep).
- Hoogste inkomens: 13% meer bereik (ofwel 40.000 meer doelgroeppersonen).
Wil je meer weten over de bereik ontwikkeling van het merk FD of ben je op zoek naar specifieke insights van jouw doelgroep? Neem dan contact op met je accountmanager of met de afdeling Salessupport via:
E-mail: salessupport@fdmediagroep.nl
Telefoon: +31 20 592 8585
Contact opnemen
Benieuwd geworden naar wat de titels van FD Mediagroep voor jouw merk kunnen betekenen? Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.