- 1 sep 2021
BNR in de lift met luistercijfers
De NLO-luistercijfers over de periode juni-juli 2021 zijn gepubliceerd. BNR Nieuwsradio laat hierin op meerdere vlakken een mooie ontwikkeling zien. Het marktaandeel steeg ten opzichte van zowel de vorige meetperiode als vorig jaar. Gemiddeld luisterden wekelijks bijna 470.000 mensen naar BNR Nieuwsradio.
De luistertijd zit fors in de lift. In vergelijking tot de laatste meetperiode (mei-juni 2021) steeg de luistertijd naar BNR Nieuwsradio met 4%. Kijken we een jaar terug, dan zien we zelfs een toename van 13% in luistertijd! BNR-luisteraars namen dus langer de tijd om de BNR-content tot zich te nemen, een zeer interessant gegeven voor adverteerders.
BNR versterkt positie in belangrijke doelgroepen B2B en AB1
In tegenstelling tot vele andere jaren was er deze zomer geen sprake van komkommertijd. In de maanden juni-juli waren er meerdere grote nieuwsgebeurtenissen die kort na elkaar plaatsvonden. Denk hierbij aan EURO 2020, de versoepelingen en het terugdraaien van de COVID19-maatregelen, de aanslag op Peter R. de Vries en de overstromingen in Zuid-Limburg. Ook de ontwikkelingen in politiek Den Haag werden door BNR Nieuwsradio op de voet gevolgd.
BNR wist zijn positie te versterken in een aantal belangrijke doelgroepen. Het marktaandeel in de B2B-doelgroep steeg bijvoorbeeld met maar liefst 36% in vergelijking tot 2020. De selectiviteitsindex in deze belangrijke doelgroep voor zakelijke campagnes nam eveneens toe: van 215 vorig jaar naar 243 in de meest recente NLO-meting. Maar BNR is meer dan B2B alleen! Dit zien we duidelijk terug in een verstevigde positie in doelgroepen als Hoger opgeleiden, AB1 en Hogere inkomens.
Bron: NLO juni-juli 2021
Vraag om advies
Meer weten over de prestaties van BNR in jouw doelgroep(en)? Neem hiervoor contact op met je account manager voor een campagne-advies op maat!