• 8 aug 2022

Audio-onderzoek krijgt vervolg

Een groot onderzoek toonde onlangs aan dat adverteerders met een audiocampagne de meeste impact maken. Vooral in vergelijking met traditionele online display advertising bleek het effect op de merk KPI’s bijna twee keer zo groot.

 

Audio-onderzoek krijgt vervolg

Op zoek naar nog meer inzichten in audiocampagnes

De resultaten van het onderzoek zijn zo interessant dat FD Mediagroep en Brand Metrics hebben besloten om nog meer research te doen. Zodat we nog meer inzichten krijgen in de kracht van audiocampagnes. Met deze inzichten kunnen we adverteerders vervolgens nog beter advies geven om het resultaat van hun campagnes zo groot mogelijk te maken.

De vragen van het vervolgonderzoek

Kort vs lang

De komende periode zal worden onderzocht wat het effect is van de lengte van een audioboodschap op de merk KPI’s. Wat is beter voor merkbekendheid of merkoverweging: een lange of een korte boodschap?

 

Analoog vs digitaal

Ook het verschil in analoge en digitale radio zal worden onderzocht. Wat heeft het beste effect op je merk: adverteren op de analoge radio of op de digitale radio?

 

BNR vs overige zenders

In het vervolgonderzoek zal ook een koppeling worden gemaakt naar het BNR-onderzoek uit 2021 over aandacht. Uit dat onderzoek bleek dat 81% van de BNR-luisteraars met aandacht naar BNR luistert en dat dit onder de luisteraars van overige zenders slechts 41% is.

 

Ook de aandacht voor reclameblokken bleek onder BNR-luisteraars veel groter te zijn. Bij BNR was dit 18% terwijl overige zenders niet verder komen dan 7%.

 

In het vervolgonderzoek van FD Mediagroep en Brand Metrics zal worden gekeken hoe deze cijfers er anno 2022 uitzien.