Cases

DenkProducties combineert inzet FD met BNR Nieuwsradio

Doel: Verhogen traffic naar site en conversie, in vorm van inschrijvingen voor de beste en meest leerzame, ééndaagse (digitale) seminars.

Oplossing: Inzet spotcampagnes op BNR in combinatie met inserts in het FD

DenkProducties combineert inzet FD met BNR Nieuwsradio

Achtergrond:

DenkProducties bestaat al ruim 15 jaar en organiseert eendaagse seminars die zowel inhoudelijk als qua vorm boven het maaiveld uitsteken. Een belangrijke leidraad in alle activiteiten is dat opleiden een belevenis moet zijn. De primaire doelstelling van de mediacampagnes is om de bekendheid van de seminars onder de doelgroep te verhogen en om te zetten in conversie.

Naast potentiele deelnemers aan de seminars zijn bijvoorbeeld HR-managers een belangrijke doelgroep om te bereiken. Dit onder meer door hun rol als beslisser bij opleidingsbudgetten van medewerkers. De campagnes zelf hebben als doel om het specifieke product (in het geval van DenkProducties één bepaald seminar) in de markt te zetten, niet om het merk te laden.

 

DenkProducties over de samenwerking:

In de samenwerking met FD Mediagroep heeft Den Besten inmiddels een formule ontdekt die uiterst succesvol blijkt in het bereiken van haar doelgroep. “Wij kiezen bewust voor een insert in Het Financieele Dagblad als onderdeel van elke campagne. Deze inserts vallen op en worden bewaard. Voor ons werken ze daarmee beter dan een reguliere advertentie.” Naast de inzet van het FD kiest DenkProducties elke campagne voor een spotcampagne op BNR Nieuwsradio.

De doorlooptijd van een campagne is in totaal ca. 2 weken, per dag worden er 5 á 6 spots op BNR uitgezonden. Tevens zet DenkProducties onder meer eigen mailings in en plaatsen de sprekers updates via diverse social media accounts. Daarbij richt DenkProducties haar campagnes zo in dat de conversie-acties direct achter de radiospots worden ingezet: eerst 2 weken spots, daarna inserts in FD en gerichte eigen acties.

Van fysieke bijeenkomsten naar gratis webinars
Door alle maatregelen rondom de coronacrisis is DenkProducties genoodzaakt heel creatief te zijn. Alle fysieke bijeenkomsten zijn gecanceld en DenkProducties organiseert momenteel webinars. Deze gratis webinars resulteren in veel nieuwe mailadressen en een welkome uitbreiding van de Denk Producties-database.

In deze periode werkte DenkProducties ook samen met BNR’s Big Five, het programma waarbij elke week de kopstukken uit een bepaalde branche of dossier worden uitgelicht. Het oorspronkelijk gekozen thema ‘Leiderschap’ werd eind maart 2020 razendsnel omgebouwd tot ‘Leiderschap in Crisistijd’.

UIT ONZE ANALYTICS BLIJKT DAT BIJ 25% VAN DE CONVERSIE DE MEDIA-INZET VAN FD MEDIAGROEP EEN ROL HEEFT GESPEELD.

DenkProducties ziet een aantal positieve effecten van de media-inzet via FD Mediagroep. Den Besten geeft aan: “We zetten ook andere middelen in, maar in de twee weken dat de campagne bij het FD en BNR Nieuwsradio loopt, zien we een verdubbeling in bezoek op onze website.

Tessa den Besten Marketing Manager

Resultaat:

“Wij werken bij voorkeur samen met mediamerken waarbij je al in een werkende mind set zit. BNR Nieuwsradio is hier een goed voorbeeld van. Luisteraars van BNR luisteren vaak werkgerelateerd of om meer te leren over onderwerpen. Als onze campagne bij het FD en BNR Nieuwsradio loopt, zien we dan ook een verdubbeling in sitebezoek. Sterker: uit onze analytics blijkt dat in 25% van de conversie de media-inzet van FD Mediagroep een rol speelt.”

Ontdek wat wij voor jou kunnen doen

Onze experts helpen je graag verder. Wij denken graag mee om jouw doelstellingen te behalen. Laat je gegevens achter voor een voorstel op maat.

Contactformulier

Door dit formulier in te vullen, geef je toestemming voor de verwerking van je persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons Privacy Statement