Cases

De beste manier om een niche doelgroep te bereiken

Als jouw marketing inzet nog steeds betekent dat je zonder al te veel na te denken e-mails naar je klanten stuurt, is het tijd om dat te heroverwegen. Privacywetten veranderen voortdurend, dus het is cruciaal om effectieve manieren te vinden om je potentieel nieuwe klant te bereiken. Alvero en Dormio laten zien hoe een display-campagne ervoor kan zorgen dat je precies de juiste doelgroep bereikt.

De beste manier om een niche doelgroep te bereiken

Data verdwijnt, maar je omzet niet

Vanaf 2024 zijn third-party cookies niet meer beschikbaar. Naarmate de regelgeving omtrent gegevens en privacy strakker wordt, gaat er veel data verloren, wat mogelijk je omzet kan beïnvloeden.

Het verdwijnen van third-party cookies betekent namelijk dat je geen toegang meer hebt tot gebruikersgegevens, en zo wordt het moeilijker om je klant online te bereiken. Een alternatief is het gebruik van first-party data, waardoor je nog nauwkeuriger kunt targeten. FD Mediagroep verzamelt deze data al ruim 7 jaar rechtstreeks bij de lezers.

Bereik je nieuwe klant

Veel ondernemers en marketeers kiezen ervoor om, met de veranderingen in privacywetgeving, te investeren in het bouwen van hun eigen ecosysteem op basis van verzamelde data. Je kunt deze data verkrijgen via direct klantcontact, op basis van personalisatie en geoptimaliseerde gebruikerservaringen.

Dit kan echter een aanzienlijke investering zijn. Aantonen dat first-party data uiteindelijk meer oplevert dan het kost, blijkt lastig. Daarom kun je ervoor kiezen om first-party data in te zetten via adverteerders.

FD Mediagroep biedt een uitgebreid scala aan targetingopties, van sectorgerichte doelgroepen tot contextuele targeting en op maat gemaakte first-party data-oplossingen. Zo zorg je ervoor dat je advertentie precies het hart van je gewenste doelgroep bereikt.

Alvero en Dormio gingen je al voor

Als de grootste kantoormeubelverhuurder in Nederland biedt Alvero flexibele oplossingen voor werkomgevingen aan bedrijven, overheden en high-end evenementen. Dormio Investments heeft meer dan 20 jaar ervaring in het verkopen van hoogwaardige vakantiewoningen in het luxe segment. Beide bedrijven richten zich op niche doelgroepen die moeilijk te bereiken zijn, vooral nu third-party cookies niet meer beschikbaar zijn.

De uitzonderlijke selectiviteit die FD Mediagroep biedt, in combinatie met gerichte targeting, heeft ons desondanks in staat gesteld om deze potentiële klanten nauwkeurig te bereiken. Ze zijn enthousiast over een samenwerking, met de focus op de kwaliteit van onze first-party data propositie, waarbij we ons richten op de doelgroepen ‘Business & Entrepreneurs’ en ‘Investors’. De behaalde resultaten spreken voor zich.

Benieuwd naar de resultaten van onze display-campagnes en hoe Alvero en Dormio hun klanten effectief bereiken?

Doordat het binnen FD mogelijk is om bepaalde doelgroepen / interessevelden te targeten, konden wij goed de geïnteresseerde doelgroep bereiken.

Ward Jacobs Online Marketeer bij Alvero Kantoormeubelverhuur

Ben jij ons volgende succesverhaal?

Graag gaan we met je in gesprek om te kijken wat wij voor jouw merk kunnen betekenen. Vul je contactgegevens in en wij helpen je graag verder.

Informatie aanvragen

Contactformulier

Door dit formulier in te vullen, geef je toestemming voor de verwerking van je persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons Privacy Statement