• 17 mei 2021

BNR groeit sterk in bereik onder zakelijke beslissers

Op 17 mei is het Decision Makers Survey, hét leidende onderzoek onder Nederlandse zakelijke beslissers, gepubliceerd. Dit onderzoek onder ca. 2.700 respondenten bestaat al jarenlang en geeft een goed beeld van onder meer het mediagebruik en beslissingsbevoegdheid van deze belangrijke zakelijke doelgroep. Het onderzoek levert veel insights over een doelgroep die qua totale omvang op 628.000 Decision Makers wordt ingeschaald.

BNR groeit sterk in bereik onder zakelijke beslissers

BNR Nieuwsradio: meer bereik onder zakelijke beslissers

Het Decision Makers Survey wordt jaarlijks gepubliceerd en geef zo een goed beeld van het bereik van verschillende Nederlandse mediatitels onder de zakelijke doelgroep. BNR Nieuwsradio groeit spectaculair in bereik in DMS 2021. Gemiddeld bereikt BNR Nieuwsradio wekelijks 16% van deze doelgroep.

Zakelijke beslissers worden door BNR niet alleen via de reguliere radio-uitzendingen bereikt, maar ook via haar andere platforms. In DMS 2021 wordt ook het bereik van het totale merk BNR gemeten. Maandelijks worden maar liefst 147.000 zakelijke beslissers bereikt. Dit staat gelijk aan 23,4% van de totale doelgroep.

De ene zakelijke beslisser is de andere niet

Er is een flinke variatie in de verantwoordelijkheden binnen de totale Decision Makers populatie. BNR is enorm sterk in een aantal zeer gewilde mediadoelgroepen. Een aantal voorbeelden:

  • BNR (merk) bereikt maandelijks 53.000 eindbeslissers Wagenparkbeheer (bijna 24% van deze doelgroep).
  • Maandelijks worden 66.000 eindbeslissers op het gebied van aanschaf Telecom bereikt (ruim 22% van deze doelgroep).
  • Ook onder eindbeslissers op terreinen als Consultancy, Software en Financiële diensten laat BNR zien dat het een niet te missen schakel in elk zakelijk mediaplan is.

BNR blijkt ook uitstekend te presteren onder de zakelijke top van Nederland. Van de respondenten in het DMS 2021 die aangeven Algemeen directeur te zijn, bereikt BNR (merk) er maandelijks bijna een kwart! Dit staat gelijk aan 125.000 ‘eindbazen’. BNR is ten opzichte van het onderzoek uit het voorgaande jaar enorm gegroeid in deze doelgroep. Er kan een bereik toename onder Algemeen directeuren van maar liefst 13,6% worden genoteerd. Programma’s als Zakendoen, Werkverkenners, Crisis de Baas en een rubriek als BNR Boardroom sluiten goed aan bij de interesses van de C-level-doelgroep.

Meer weten over het Decision Makers Survey 2021 en/of een specifieke vraag over de prestaties van BNR in jouw zakelijke doelgroep? Neem contact op met Sales Support via

Tel +31 20 592 8585 of
E-mail: salessupport@fdmediagroep.nl

Contact opnemen

Benieuwd geworden naar wat de titels van FD Mediagroep voor jouw merk kunnen betekenen? Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.

Contactformulier

Door dit formulier in te vullen, geef je toestemming voor de verwerking van je persoonlijke gegevens zoals beschreven in ons Privacy Statement