Wie wil je écht bereiken?

BNR microfoon nieuw

Wie wil je écht bereiken?

BNR heeft het scherpste bereik in de B2B-doelgroep, een feit dat niemand zal verbazen. Het is echter wel goed om jezelf eens af te vragen: Wat is B2B eigenlijk? Nederland telt namelijk maar liefst 1,2 miljoen mensen die binnen de B2B-definitie vallen. BNR Nieuwsradio helpt je om hierbinnen de meest relevante mensen te bereiken.


Relevant B2B

Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal uren per week dat een B2B-er werkzaam is. De parttime werkende pakketbezorger is namelijk mogelijk niet degene die jij met jouw zakelijke radiocampagne wilt bereiken. Wie je wél wilt bereiken is de fulltime werkende, leidinggevende B2B-er. BNR-luisteraars zijn harde werkers en velen van hen hebben dan ook een fulltime baan.


Relevant AB1

In veel campagnebriefings komt hij voorbij: de AB1-doelgroep. Een goed uitgangspunt voor menig adverteerder die zich richt op een hoog opgeleide doelgroep die wat te besteden heeft. Wist je echter dat bijna de helft van alle Nederlanders (ofwel 7,6 miljoen) tot deze doelgroep behoort? Waarschijnlijk is het voor jouw campagne interessanter om de focus te leggen op de AB1’er die bovengemiddeld te besteden heeft.
BNR presteert prima in relevant AB1 bereik. Zoom bijvoorbeeld eens in op de doelgroep Man, AB1, 25-59 jaar, twee keer modaal inkomen. BNR Nieuwsradio bereikt wekelijks 11% van deze uiterst interessante doelgroep en kan zich daarmee meten met de grootste (muziek)radio stations in Nederland.

 

Relevant HBO+
Het aantal hoogopgeleide mensen in Nederland is de laatste decennia sterk gestegen. Ruim een derde van de Nederlandse 10+ bevolking is HBO of hoger opgeleid. Ook de BNR-luisteraar is veelal hoogopgeleid. Interessant is echter dat de HBO+ opgeleide BNR-luisteraar ook bovengemiddeld veel verdiend en midden in het (werkzame) leven staat. Neem BNR Nieuwsradio dus vooral mee in je radioplan wanneer je de meest interessante HBO+’ers bereiken!

Meer insights over BNR of een voorstel gericht op jouw doelgroep? Neem contact op via het contactformulier.
Liever nog wat meer tijd om jouw campagne goed uit te denken? Laat je dan inspireren door deze informatie.