Naar BNR wordt écht geluisterd

Naar BNR wordt écht geluisterd

Krijg met radio focus op jouw merk

Uit onderzoek van Motivaction is dit jaar gebleken dat er met ruim 2x zoveel aandacht wordt geluisterd naar BNR dan naar andere stations. En dit geldt ook voor de reclameblokken. (Bron: Radio en aandacht – Motivaction, april 2021)

Wil jij dat er echt naar jouw spot geluisterd wordt?

Meeste aandacht luisteraar bij BNR

Het Motivaction onderzoek van 2021 geeft antwoord op de vragen met hoeveel aandacht er naar radio geluisterd wordt, en hoe de aandacht voor de reclame verschilt per zender.

  • 81% van de BNR-luisteraars geeft aan met (veel) aandacht naar BNR te luisteren, tegenover een gemiddelde van 41% van de luisteraars van de overige zenders.
  • 18% van de luisteraars geeft aan met aandacht naar de reclameblokken van BNR te luisteren. Bij de overige zenders is dit gemiddeld slechts 7%.

De resultaten: onderzoek luisteren met aandacht per radiozender

BNR blijft de luisteraar boeien, ook in het jaar waarin de meeste mensen thuis werken.


(bron: Radio en aandacht – Motivaction, april 2021. Vraag: Kun je aangeven in welke mate je over het algemeen met aandacht luistert naar <radiozender>? Selectie: luisteraars van de zender)

Top 5 redenen waarom adverteren op BNR werkt

Uit het onderzoek van Motivaction blijkt:
1. Men luistert het meest geconcentreerd naar BNR (82% bij BNR t.o.v. gemiddeld 36% bij de overige zenders)
2. Men wil niets van de zender missen wanneer men luistert (64% bij BNR t.o.v. gemiddeld 31% bij de overige zenders)
3. Men neemt echt de tijd om te luisteren (63% bij BNR t.o.v. gemiddeld 32% bij de overige zenders
4. Thuis luistert men met nog meer aandacht naar BNR dan onderweg: 84% vs 81%
5. BNR heeft gemiddeld 2 miljoen podcast downloads per maand. 96% van de respondenten luistert met (veel) aandacht naar onze podcasts

Wil je ook dat er naar je boodschap geluisterd wordt?

Daar kunnen wij voor zorgen. Neem contact met ons Sales Support team op en zorg dat je merk de aandacht krijgt die het verdient!

 

Lex van Meurs, senior research consultant Motivaction: “BNR wordt aandachtiger beluisterd dan de tien andere onderzochte radiozenders. BNR scoort onder haar luisteraars ook het hoogst op interessant, betrouwbaar en geconcentreerd beluisteren. BNR heeft hiermee een heel bijzondere positie in het Nederlandse radiolandschap.”