FD Persoonlijk biedt interessant podium voor reisadverteerders

FD Persoonlijk biedt interessant podium voor reisadverteerders

FD Persoonlijk, het weekendmagazine van het Financieele Dagblad, creëert op korte termijn een nieuw umfeld voor adverteerders uit de Toerismebranche. Van 22 mei t/m 10 juli schrijft reisjournalist Stephanie Pander een reisfeuilleton. FD Persoonlijk speelt hiermee in op het gevoel dat veel mensen momenteel zullen herkennen: dromen van andere sferen en een andere omgeving.

Pander reist van Amsterdam naar het zuiden van Italië en spreekt onderweg met mensen die met hun voeten in de toerisme-klei staan. Denk hierbij aan tourgidsen, hoteliers, inwoners, ondernemers en taxichauffeurs. Wekelijks staat een plek of persoon centraal. Onderwerpen die aan bod zullen komen in de verhalen:
• De zoektocht naar een verloren identiteit (van een bestemming), leefbaarheid en milieu.
• Hoe denken zij over de toekomst van toerisme in hun regio/stad.
• Welke kansen zien ze voor een duurzamer en vriendelijker toerisme?
• Hoe reëel zijn alle mooie plannen die door beleidsmakers en grote touroperators worden gepresenteerd?

De insteek van de verhalen is positief. Er is ruimte voor hoop, bezinning en wellicht vernieuwing. Stephanie Pander schreef als reisjournalist al eerder verhalen voor FD Persoonlijk, maar ook voor vele andere magazines.

Profiel van de lezer
FD Persoonlijk bereikt een hoog welstandige doelgroep. Enkele interessante feiten* voor adverteerders uit de Toerismebranche:
• Bijna 4 op de 10 FD Persoonlijk-lezers besteedt meer geld aan vakanties dan de omgeving.
• Ca. de helft van de lezers geeft aan sterk geïnteresseerd te zijn in vakanties.
• De selectiviteitsindices op beide doelgroepen spreken dan ook boekdelen: respectievelijk 155 en 156.

Meer weten over de mogelijkheden voor jouw campagne in dit reislustige magazine? Klik hier om contact op te nemen. 

*Bron: NOM Doelgroep Monitor 2020