Chat with us, powered by LiveChat
 

Het Financieele Dagblad

Bereik de leiders van nu

Het Financieele Dagblad is dé nieuws- en inspiratiebron die op elk moment van de dag financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld. Met het laatste nieuws, maar ook met verdiepende artikelen met altijd een blik op morgen. Het FD hecht grote waarde aan betrouwbare feiten en diepgravende inzichten. Ze loopt voorop in digitale ontwikkelingen en biedt kwalitatieve journalistiek aan ondernemende mensen in Nederland, zowel zakelijk als privé.

De hoge selectiviteit in B2B (380, meest selectief van alle landelijke dagbladen) verdedigt de keuze voor campagnes gericht op de zakelijke markt. Gezien de koopkrachtige doelgroep die zich graag laat inspireren op het gebied luxury & lifestyle, komen ook premium B2C-campagnes uitstekend tot hun recht in het FD.

Meer specifieke informatie over de doelgroep van het FD is te vinden onder het kopje Doelgroep.

De lezers van het Financieele Dagblad behoren tot de hogere welstandsklassen. Deze doelgroep van hoogwaardige ondernemende mensen wordt sterk vertegenwoordigd in het hogere topsegment van het bedrijfsleven binnen MKB, grotere organisaties en de overheid. Zij zijn de beslissers van Nederland en zij die zich aan hen willen spiegelen.

Het FD is zeer selectief in de doelgroepen AB1 (171), B2B (380) en heeft het hoogste percentage jongste dagbladlezers van Nederland. Maar liefst 78% van de FD-lezers behoort tot de AB1-doelgroep, 28% behoort tot de B2B doelgroep en 56% is tussen de 25 en 54 jaar oud.

Benieuwd naar de tarieven en mogelijkheden? Klik HIER om onze tariefkaart te downloaden of om uw campagne te berekenen m.b.v. de online rekentool. Sales Support helpt u graag verder via onderstaand contactformulier of via +31 20 592 8585.




Voor de aanleverspecificaties van Het Financieele Dagblad, klik HIER.

Voor de aanleverspecificaties van FD.nl, klik HIER.

DE KRACHT VAN HET FINANCIEELE DAGBLAD

Onafhankelijk

Bestaat uit onophoudelijke en onvoorwaardelijke waarheidsvinding, respect voor de feiten en de onafhankelijkheid ten opzichte van politieke stromingen of religies en commerciële belangen.

Ondernemende doelgroep

De lezers van het FD behoren tot de hogere welstandsklassen en zijn sterk vertegenwoordigd in het hogere topsegment van het bedrijfsleven binnen MKB, grotere organisaties en de overheid.

Zakelijk & Privé

Waar het FD van maandag t/m vrijdag vooral op het zakelijk leven gericht is, biedt FD Weekend inspiratie en verdieping en treedt het binnen in het privédomein van de lezer. Het FD omarmt de lezer de hele week.

Verbinden

Het FD heeft een sterk netwerk van mensen met ondernemersmentaliteit. De FD lezer kan zijn netwerk opbouwen en onderhouden. Dit gebeurt onder meer via vele tientallen fysieke bijenkomsten per jaar.

143500

dagbladlezers ma-vrij

159000

dagbladlezers zat

1362787

unieke bezoekers p.m.

92600

betalende abonnees

Het Financieele Dagblad

Het Financieele Dagblad is dé nieuws- en inspiratiebron die op elk moment van de dag financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld. Met het laatste nieuws, maar ook met verdiepende artikelen met altijd een blik op morgen.

Print uitgaven

FD Mediagroep kent een grote verscheidenheid aan printspecials die het gehele jaar met Het Financieele Dagblad worden verspreid. Specials met elk een eigen redactionele formule, rondom een specifiek thema of domein en gericht op een specifieke doelgroep, zoals FD Persoonlijk, Fondsnieuws Magazine en Tempus.

FD.nl biedt doorlopend het laatste nieuws en duiding over de beurs, financiële wereld, economie, politiek en ondernemen. Bezoekers kunnen door middel van trefwoorden hun eigen gepersonaliseerde nieuwspagina samenstellen. Voor alle nieuwsberichten, analyses, achtergrondartikelen en interviews van de FD-redactie geldt dat deze direct online beschikbaar zijn voor de bezoeker. Via de FD App heeft de lezer het laatste nieuws inclusief de realtime beurskoersen altijd en overal beschikbaar.

Events

Gedurende het jaar organiseert het FD meerdere events. De bekendste is de FD Gazellen; dé jaarlijks terugkerende competitie waarbij het FD de FD Gazellen Awards uitdeelt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Andere succesvolle events die door het FD worden georganiseerd: FD Circle, The Challenge, Personal Finance Day, Het Financieel Diner, enz.

Het FD helpt mij om betere beslissingen te maken.

FD lezer

In de tijd van de FD campagne zagen we de traffic naar onze website verdubbelen. Omdat de doelstelling naamsbekendheid was, waren we extra blij verrast met enkele nieuwe klanten.

Mariette van Brussel / Kantoordirecteur bij Legal People

Het FD geeft mij overzicht in het huidige ondernemersklimaat.

FD Lezer

Het FD heeft een unieke positie in het medialandschap. We maken ons druk over de echte feiten, we zoeken naar het diepere inzicht en we richten de blik op ondernemerskansen.

Jan Bonjer / Hoofdredacteur FD

FD Lezers:

zijn vertegenwoordigd in de hoogste welstandklasse (W1 of W2) 0

hebben een bruto huisinkomen van 2x modaal of hoger (minimaal € 71.000 per jaar) 0

zijn vertegenwoordigd in de hoogste sociale klasse (A of B1) 0

FD De wereld in 2019

Printspecials

Bij Het Financieele Dagblad verschijnt twee keer per jaar een special. Het gaat om de FD Transformers en De wereld in 2020. Bekijk de specialkalender voor exacte data van publicatie en het aanleveren van advertentiemateriaal.

BEKIJK DATA

Transformers

Transformers is een speciale uitgave van Het Financieele Dagblad en verschijnt op 22 juni 2019. In Transformers leest u alles over de digitale transformatie en wat dit betekent voor de bedrijven en hun bestuurders. De deadline van adverteren is 5 juni vóór 12:00 uur.

LEES MEER