Het Financieele Dagblad

Bereik 1,3 miljoen volgers

Wie volgt, leidt. Bereik de leiders van nu. In het nieuwe tijdperk zijn we niet langer luisteraars, lezers of bezoekers. We zijn volgers. We volgen de belangrijke spelers en wat er speelt. Want wie volgt, leidt. Met het FD bereikt u de leiders van nu.

Sinds 10 september bereiken we onze doelgroep met een compleet vernieuwde krant. De lat ligt hoog: het FD heeft de ambitie de beste krant in het digitale tijdperk te maken.

Vorig jaar augustus is het FD begonnen met het voorbereiden van deze veranderingen van de krant. Samen met onderzoeksbureau Motivaction heeft de redactie diverse co-creatie workshops met bestaande en potentiële abonnees gehouden. Hieruit is gebleken dat naarmate lezers steeds vaker en langer digitaal lezen, de behoefte aan een overzichtelijke, verdiepende én rustgevende krant groter wordt.

Het door lezers gewenste scherpe onderscheid tussen (nieuws)overzicht en verdieping komt het beste tot zijn recht in een handzaam formaat dat geniet en schoongesneden (zoals een magazine) de drukkerij in Diemen verlaat.

Het nieuwe FD levert positieve veranderingen op voor zowel lezer als adverteerder. Benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Neem dan contact op met de afdeling Sales Support via salessupport@fdmediagroep.nl of 020-5928585.

De lezers van Het Financieele Dagblad behoren tot de hogere welstandsklassen en zijn sterk vertegenwoordigd in het hogere topsegment van het bedrijfsleven binnen MKB, grotere organisaties en de overheid. Het Financieele Dagblad bereikt een kwalitatief hoogwaardige doelgroep van ondernemende mensen. Zij zijn de beslissers van Nederland en zij die zich aan hen willen spiegelen.

Benieuwd naar de tarieven en mogelijkheden? Klik HIER om onze tariefkaart te downloaden of om uw campagne te berekenen m.b.v. de online rekentool. Sales Support helpt u graag verder via onderstaand contactformulier of via +31 20 592 8585.




Voor de aanleverspecificaties van Het Financieele Dagblad, klik HIER.

Voor de aanleverspecificaties van FD.nl, klik HIER.

wie volgt. leidt. FD

DE KRACHT VAN HET FINANCIEELE DAGBLAD

Onafhankelijk

Bestaat uit onophoudelijke en onvoorwaardelijke waarheidsvinding, respect voor de feiten en de onafhankelijkheid ten opzichte van politieke stromingen of religies en commerciële belangen.

Ondernemende doelgroep

De lezers van het FD behoren tot de hogere welstandsklassen en zijn sterk vertegenwoordigd in het hogere topsegment van het bedrijfsleven binnen MKB, grotere organisaties en de overheid.

Zakelijk & Privé

Waar het FD van maandag t/m vrijdag vooral op het zakelijk leven gericht is, biedt FD Weekend inspiratie en verdieping en treedt het binnen in het privédomein van de lezer. Het FD omarmt de lezer de hele week.

Verbinden

Het FD heeft een sterk netwerk van mensen met ondernemersmentaliteit. De FD lezer kan zijn netwerk opbouwen en onderhouden. Dit gebeurt onder meer via vele tientallen fysieke bijenkomsten per jaar.

144900

dagbladlezers ma-za

1404400

unieke bezoekers p.m.

85000

betalende abonnees

Het Financieele Dagblad

Het Financieele Dagblad is dé nieuws- en inspiratiebron die financieel-economische betekenis geeft aan ontwikkelingen in de wereld. Waar Het Financieele Dagblad van maandag t/m vrijdag vooral op het zakelijk leven gericht is, biedt de zaterdageditie FD Weekend inspiratie en verdieping en treedt het binnen in het privédomein van de lezer.

Specials

In FD Transformers wordt het onderzoek gepresenteerd naar de digitale transformatie bij de grootste bedrijven van Nederland. Dit onderzoek wordt een keer per jaar uitgevoerd en laat zien hoe digitaal de grootste Nederlandse ondernemingen zijn. Tempus is een luxe glossy over horloges, juwelen en business, dat twee keer per jaar bij de krant op dinsdag verschijnt.

FD.nl biedt doorlopend het laatste nieuws en duiding over de beurs, financiële wereld, economie, politiek en ondernemen. Bezoekers kunnen door middel van trefwoorden hun eigen gepersonaliseerde nieuwspagina samenstellen. Voor alle nieuwsberichten, analyses, achtergrondartikelen en interviews van de FD-redactie geldt dat deze direct online beschikbaar zijn voor de bezoeker. Via de FD App heeft de lezer het laatste nieuws inclusief de realtime beurskoersen altijd en overal beschikbaar.

Events

Gedurende het jaar organiseert het FD meerdere events. De bekendste is de FD Gazellen; dé jaarlijks terugkerende competitie waarbij het FD de FD Gazellen Awards uitdeelt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Andere succesvolle events die door het FD worden georganiseerd: FD Circle, The Challenge, Personal Finance, Het Financieel Diner, enz.

Het FD helpt mij om betere beslissingen te maken.

FD lezer

In de tijd van de FD campagne zagen we de traffic naar onze website verdubbelen. Omdat de doelstelling naamsbekendheid was, waren we extra blij verrast met enkele nieuwe klanten.

Mariette van Brussel / Kantoordirecteur bij Legal People

Het FD geeft mij overzicht in het huidige ondernemersklimaat.

FD Lezer

Het FD heeft een unieke positie in het medialandschap. We maken ons druk over de echte feiten, we zoeken naar het diepere inzicht en we richten de blik op ondernemerskansen.

Jan Bonjer / Hoofdredacteur FD

FD Lezers:

zijn vertegenwoordigd in de hoogste welstandklasse (W1 of W2) 0

hebben een bruto huisinkomen van 2x modaal of hoger (minimaal € 69.000 per jaar) 0

zijn vertegenwoordigd in de hoogste sociale klasse (A of B1) 0

Tempus cover voorjaar 2018

Tempus Magazine

Tempus is al tien jaar het meest toonaangevende tijdschrift over horloges, sieraden en luxe. Het magazine onderscheidt zich door haar eigenzinnige en brede kijk op de wereld van horloges in het hogere segment. De najaarseditie verschijnt op 13 november.

Lees meer

Whitepaper over de gebruikers van FD.nl en BNR.nl

Maak kennis met de digitale community van FD Mediagroep. Bereik harde werkers, hoog opgeleide carrièremakers en een koopkrachtige doelgroep. De macht en kracht van Nederland in zowel MKB als Groot Zakelijke Markt.

LEES MEER

Audience Targeting

Audience en segment targeting biedt de mogelijkheid om beter te kiezen aan wie je de advertenties laat zien. FD Mediagroep heeft, door onder andere de Paywall bij FD.nl, een goed inzicht in zijn doelgroep. Dit inzicht kunnen we gebruiken om campagnes nog gerichter te targeten op een specifieke doelgroep. Benieuwd naar de targeting mogelijkheden? Neem contact op met salessupport@fdmediagroep.nl.