- 11 sep 2023
FD Persoonlijk geeft met restyling weerwoord tegen polarisatie
FD Persoonlijk, het weekendmagazine van Het Financieele Dagblad, verschijnt met ingang van komend weekend in opgefriste vorm. Het magazine zet steviger in op maatschappelijke betrokkenheid en verwelkomt nieuwe columnisten en rubrieken. De lancering van het vernieuwde magazine vond donderdag 7 september plaats.
Het vernieuwde FD Persoonlijk kenmerkt zich door opvallende fotografie en heldere vormgeving. Ook verbreedt de redactie de pijlers cultuur en lifestyle en maakt maatschappelijke betrokkenheid tot een vaste waarde van het magazine. Dat komt onder meer naar voren in de nieuwe rubriek ‘De ontmoeting’, waarin twee deskundigen in gesprek gaan over kwesties waarover zij van mening verschillen – bijvoorbeeld de jacht, het vrouwenquotum of de vliegtaks. De rubriek is een reactie op polarisatie in de samenleving laat zien dat je ook nader tot elkaar kunt komen als je anders over zaken denkt. De bekende illustrator Noma Bar, onder andere werkzaam voor The Guardian en de man achter de boekomslag van The Handmaid’s Tale, maakt de bijbehorende illustraties.
De vernieuwingen markeren de volgende stap voor FD Persoonlijk
‘Het debuutnummer weerspiegelt de veelzijdigheid van onze samenleving. Met de nieuwe opzet zijn we nog beter in staat om de drukbezette FD-lezer slimme inzichten op te laten doen, een spiegel voor te houden en op de hoogte te brengen van zaken die het leven mooi maken.’
Eerste editie
De eerste vernieuwde FD Persoonlijk verscheen op zaterdag 9 september. Daarin maakten ook de nieuwe columnisten Sholeh Rezazadeh (auteur van ‘De hemel is altijd paars’) en Joris van Os (schrijver, dichter en vertaler) hun opwachting. In deze editie vertelt kunstenaar Iriée Zamblé over de Afrikaanse diaspora, blikt vertrekkend VU-voorzitter Mirjam van Praag terug op haar jeugd en tijd bij de universiteit, en wordt het effect belicht van een bestaan zonder vast ritme.
Uniek aanbod voor adverteerders
Het vernieuwde FD Persoonlijk biedt een unieke kans voor adverteerders om zich te verbinden aan een platform dat niet alleen een grote en selectieve lezersgroep heeft, maar ook opvalt in het magazinelandschap. FD Persoonlijk bereikt wekelijks 126.000 lezers met een zeer hoge selectiviteit binnen de hoogste welstandsklasse (W1) en kent daarmee een hoogopgeleide, koopkrachtige doelgroep. Uit onderzoek van Stichting DMS blijkt dat de lezers van het magazine bovengemiddeld geïnteresseerd zijn in mode, reizen, (loopbaan)ontwikkeling, persoonlijke financiën, culinair, kunst & cultuur. Daarnaast groeit de online aanwezigheid van FD Persoonlijk.
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Nieuwe cases, mooie proposities en nieuwe inzichten. Door je in te schrijven wordt je automatisch op de hoogte gehouden.