- 26 dec 2021
Unilever en BNR: een duurzame samenwerking
Iedereen is bekend met Unilever en het feit dat zij duurzaamheid en innovatie hoog in het vaandel hebben staan.
Dagelijks zijn experts binnen het bedrijf bezig om na te denken over de toekomst. Hoe voeden we in 2050 de ruim 9 miljard mensen die er dan op de aarde zullen rondlopen? Om de luisteraar mee te nemen in deze complexe materie en thought leadership te claimen op dit onderwerp wilde Unilever graag een podcast maken. Maar waar begin je en met wie ga je samenwerken?
De Podcast
Unilever wilde graag met BNR samenwerken door de 20+ jaren als audio expert en een doelgroep die zeer interessant is. Het contact werd snel gelegd en nadat alle 6 de stappen om een podcast te maken doorlopen werden zag ‘Voeding van Morgen‘ het licht. Een podcast waarin verschillende experts, visionairs, wetenschappers en startups met elkaar in gesprek gaan over interessante ontwikkelingen zoals productie, verpakking en de toekomst van voeding in onze samenleving.
Vliegende start
Om de podcast een vliegende start te geven is deze verspreid via BNR.nl, de BNR app, Spotify, Apple Podcast, andere podcastplatforms en via de distributiekanalen van Unilever.
Daarnaast zette BNR Nieuwsradio haar social kanalen in en vormde een campagne binnen de FDMG-titels een belangrijk onderdeel van het verder aanjagen van de Voeding van Morgen-podcastreeks. Denk hierbij aan online display, print advertising (in het FD) en een spotcampagne.
Resultaten
De resultaten van de podcast mochten er zijn:
- De gemiddelde luistertijd van de Voeding van Morgen-podcast lag boven de BNR-benchmark.
- De best beluisterde aflevering was: ‘Met deze slimme trucs eet jij gezond en duurzaam’.
- De resultaten waren voor Unilever en BNR beiden goed genoeg om een 2e seizoen te maken. Deze is inmiddels ook te beluisteren.
Ook een podcast maken met BNR?
Ben je helemaal geïnspireerd en wil je ook met BNR een podcast maken of meer informatie hierover? Neem contact met ons op!