Wat is een effectieve bereiksopbouw in de spits?

spits file bnr

Wat is een effectieve bereiksopbouw in de spits?

Radio is het meest betrouwbare medium van alle media in Nederland. Een stem creëert vertrouwen en maakt dat radio dichtbij is. Het voelt persoonlijk, alsof de stem tegen jou praat. Gemiddeld luistert men 2,5 uur per dag naar radio, met name in de spitsuren.

BNR Nieuwsradio kent als nieuwszender de hoogste luisterdichtheid tijdens de spitsuren. De zender heeft een hoog bereik onder forenzen, die veelal met de auto van en naar hun werk reizen. BNR zorgt er voor dat de spitsluisteraar goed geïnformeerd de werkdag begint en afsluit. Het is dan ook zeer effectief om juist in de spitsuren tussen de oren van de luisteraar te kruipen door middel van een spitscampagne.

De kracht van de herhaling

Het BNR spitspakket bestaat uit 5 spots per dag van maandag tot en met vrijdag, twee weken lang. In twee weken bereik je 352.127 luisteraars die jouw spot gemiddeld 4 keer te horen krijgen.
Als de spitscampagne vier weken draait (met 100 spots, 5 per dag) is er een toename in bereik van 26%, 445.222 luisteraars. Deze luisteraars horen de spot gemiddeld 6 keer.

Spitspakket effectieve bereiksopbouw grafiek_beeld1

In de B2B-doelgroep zie je hetzelfde effect. Een campagne van twee weken met een gemiddeld aantal van 50 spots heeft een bereik van 73.738 luisteraars in de B2B-doelgroep. Als de campagne vier weken draait (met 100 spots, 5 per dag) is er een toename in bereik van 37% naar 100.729 luisteraars met een gemiddelde contactfrequentie van bijna 7 maal.

Spitspakket effectieve bereiksopbouw grafiek_beeld2

Uw boodschap rondom programma’s als De Ochtendspits en Spitsuur? Kies dan voor inzet van het BNR Spitspakket! Neem contact op en vraag de propositie aan. Uw accountmanager bij BNR Nieuwsradio denkt graag met uw mee over het optimaliseren van uw radioplan.