Chat with us, powered by LiveChat

Radio levert de mooiste beelden op

Radio levert de mooiste beelden op

“Er is niets beters dan de stem om iemand te raken,” aldus Roelof Hemmen, een radiopresentator die de televisie voor de radio heeft verlaten. “Het is verbeelding, dát is radio voor mij.”

Bereik 13 miljoen Nederlanders

Radio bereikt elke week 13 miljoen Nederlanders die vaak een sterke band hebben met ‘hun’ zender. [1] Gemiddeld heeft men 2 of 3 favoriete radiostations waar 1 uur en 53 minuten per dag naar geluisterd wordt. [1] De meeste mensen luisteren dagelijks in de auto tijdens de spits naar de radio.

Word een vriend en geen verkoper

Door met een campagne een rol te spelen in dit dagelijkse ritme word je eerder een vaste vriend dan een verkoper. Zo bouw je als merk vertrouwen op. Wat je doelgroep ook doet, grote kans dat je ze via radioreclame bereikt. Bovendien heeft radio als enige medium een bijzondere eigenschap: onderzoek toont aan dat radiospots effect hebben, zelfs wanneer luisteraars op hetzelfde moment iets anders aan het doen zijn. [2]

Radio beklijft

Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB hierover: “Radio levert de mooiste beelden op. De verwerking via de frontale cortex gaat zo snel dat je er zelf prachtige beelden bij bedenkt. Je kunt met storytelling mensen meenemen in jouw verhaal. Je boodschap wordt persoonlijk verwerkt.”

Meer uitleg geeft Liedewij in de podcast met Roelof Hemmen, die je hier kan luisteren. 

Quickstart Radioreclame

Radio is een krachtig medium voor bedrijven met ambities. Je bereikt en beraakt je doelgroepen ermee. Meer weten over hoe je een radiocampagne ontwikkelt? Wat er bij inkoop van campagnes komt kijken? Of welke innovaties zich afspelen in het radiolandschap? Download hier gratis de  Quickstart radioreclame, dé how-to-gids voor een succesvolle radiocampagne.

Bronvermelding:

  1. https://rab.radio/uploads/pdf/Brochure_MediaTijd_2018
  2. https://rab.radio/onderzoek/radioreclame-effecten/radioreclame-werkt-ook-onbewust/