Mercedes bereikt zakelijke beslisser in het weekend

Mercedes bereikt zakelijke beslisser in het weekend

“We zijn enige tijd bezig geweest om een vorm van samenwerken te vinden die verder gaat dan gewoon adverteren. Dat is nu gelukt. ” Peter Zijlstra, Manager Marketing & Brand Communication bij Mercedes-Benz.

FD Persoonlijk On Air
In februari kreeg FD Persoonlijk als eerste magazine een radioprogramma op BNR Nieuwsradio: FD Persoonlijk On Air. Elke zaterdagochtend bespreekt presentator Paul Laseur de goede dingen van het leven: reizen, lekker eten, cultuur, muziek, mode en design. Mercedes-Benz heeft zich sinds de lancering verbonden aan dit programma.

Zijlstra: “De positionering van het merk FD Persoonlijk sluit naadloos aan bij de positionering van het merk Mercedes-Benz. De moodboards van beide merken zouden er exact hetzelfde uitzien: luxe, ontspanning, tijd voor jezelf, van welvaart naar welzijn. De verbinding met FD Persoonlijk On Air maakt dat we mensen bereiken via de ontspanning in plaats van in een zakelijke omgeving.”

Always on
Mercedes-Benz wil graag haar premium modellen onder de aandacht brengen bij een koopkrachtige doelgroep. Naast radio wordt het ook het magazine en online ingezet en wordt het programma op locatie uitgezonden.

Zijlstra: “Het werkt voor ons heel goed dat we nu het hele jaar door structureel aanwezig zijn op radio, in print en online. De online exposure is dynamisch en wordt regelmatig ververst met nieuwe uitingen. Dit past goed bij onze ‘always on’-doelstelling. De locatie-uitzendingen tijdens een intern evenement en tijdens de Mercedes Fashion Week zorgden voor een enorme verrijking van deze events. Al met al een prettige samenwerking met FD Mediagroep.”

 

Illustration by admin