600% groei door BNR Campagne

600% groei door BNR Campagne

UpUco en BNR Nieuwsradio; een succesvolle samenwerking

Karin Goldewijk, directeur van de start-up UpUco vertelt over hun succesvolle campagne op BNR Nieuwsradio: “Door onze campagne op BNR Nieuwsradio zien wij een groei van 600% bovenop de bestaande traffic die wij al naar onze website trokken. Als onze spot even niet loopt, merken we meteen een terugval.”

Samenwerking
UpUco startte eind augustus met de radiospots. Deze start-up biedt op maat gemaakte programma’s aan waarbij werknemers elkaar coachen en trainen. Het doel van de campagne is naamsbekendheid en traffic generen. “Ons streven is dat aan het einde van de campagne in 2017 heel werkend Nederland van UpUco gehoord heeft. Onze trainers krijgen al terug van klanten dat ze ons kennen van de radio en daardoor maken ze makkelijker afspraken.” De radiocampagne op BNR Nieuwsradio wordt gecombineerd met advertenties op reclamemasten. De keuze voor BNR Nieuwsradio was snel gemaakt. Karin: “We zijn zelf fan van BNR en luisteren regelmatig. Als je op BNR bent, besta je als bedrijf en word je serieus genomen. Ook luistert onze doelgroep naar BNR: we willen directie, management en HR bereiken.”

De spot voor de campagne namen ze op in de BNR Commercial studio. De spottekst schreven ze zelf. “Wij hebben onze tekst bedacht tijdens het zeilen. Om te checken of ie niet te lang was, namen we ‘m eerst zelf even op. De spot is supergoed ontvangen en we waren ook blij met de stem die we gekozen hebben.”

Luister hier de spot terug:

BNR Nieuwsradio
Het gaat goed met BNR Nieuwsradio. Uit de laatste luistercijfers sep-okt 2016 blijkt dat het marktaandeel totaal 10+ met 16% is gegroeid t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. De groei zit vooral in de leeftijdscategorieën 20-34 jaar en 35-49 jaar. In de doelgroep b-to-b is het marktaandeel met 12% gestegen t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. De selectiviteit in deze doelgroep is 262. Daarmee is BNR Nieuwsradio het meest selectieve radiostation in de b-to-b doelgroep. Bron: NLO/GfK, ma-zo, 06:00-24:00.

Illustration by admin