“Uit onze analytics blijkt dat bij 25% van de conversie de media-inzet van FD Mediagroep een rol heeft gespeeld.”

“Uit onze analytics blijkt dat bij 25% van de conversie de media-inzet van FD Mediagroep een rol heeft gespeeld.”

Over DenkProducties
DenkProducties bestaat al ruim 15 jaar en organiseert eendaagse seminars die zowel inhoudelijk als qua vorm boven het maaiveld uitsteken. Een belangrijke leidraad in alle activiteiten is dat opleiden een belevenis moet zijn. De primaire doelstelling van de mediacampagnes is om de bekendheid van de seminars onder de doelgroep te verhogen en om te zetten in conversie. Naast potentiele deelnemers aan de seminars zijn bijvoorbeeld HR-managers een belangrijke doelgroep om te bereiken. Dit onder meer door hun rol als beslisser bij opleidingsbudgetten van medewerkers. De campagnes zelf hebben als doel om het specifieke product (in het geval van DenkProducties één bepaald seminar) in de markt te zetten, niet om het merk te laden.

Met FD Mediagroep werkt Denk Producties al vele jaren samen. Tessa den Besten, verantwoordelijk voor Marketing, geeft aan: “Wij werken bij voorkeur samen met mediamerken waarbij je al in een werk mindset zit. BNR Nieuwsradio is hier een goed voorbeeld van. Luisteraars van BNR luisteren vaak werk gerelateerd of om meer te leren van een bepaald onderwerp.”

Inserts in het FD en spots op BNR 
In de samenwerking met FD Mediagroep heeft Den Besten inmiddels een formule ontdekt die uiterst succesvol blijkt in het bereiken van haar doelgroep. “Wij kiezen bewust voor een insert in Het Financieele Dagblad als onderdeel van elke campagne. Deze inserts vallen op en worden bewaard. Voor ons werken ze daarmee beter dan een reguliere advertentie.” Naast de inzet van het FD kiest DenkProducties elke campagne voor een spotcampagne op BNR Nieuwsradio. De doorlooptijd van een campagne is in totaal ca. 2 weken, per dag worden er 5 á 6 spots op BNR uitgezonden. Tevens zet DenkProducties onder meer eigen mailings in en plaatsen de sprekers updates via diverse social media accounts. Daarbij richt DenkProducties haar campagnes zo in dat de conversie-acties direct achter de radiospots worden ingezet: eerst 2 weken spots, daarna inserts in FD en gerichte eigen acties.

Websitebezoek verdubbelt en uiteindelijke conversie van 25%
DenkProducties ziet een aantal positieve effecten van de media-inzet via FD Mediagroep. Den Besten geeft aan: “We zetten ook andere middelen in, maar in de twee weken dat de campagne bij het FD en BNR Nieuwsradio loopt, zien we een verdubbeling in bezoek op onze website. Bij de uiteindelijke aanmeldingen zie je een zelfde soort effect. Uit onze analytics blijkt dat in ca. 25% van de conversie de media-inzet van FD Mediagroep een rol heeft gespeeld.” DenkProducties vraagt seminardeelnemers voorts in de evaluatie na afloop hoe ze op het seminar geattendeerd zijn. ‘Gehoord bij BNR’ en ‘insert in het FD’ worden daarbij vaak genoemd.

Van fysieke bijeenkomsten naar gratis webinars
Door alle maatregelen rondom de coronacrisis is DenkProducties genoodzaakt heel creatief te zijn. Alle fysieke bijeenkomsten zijn gecanceld en DenkProducties organiseert momenteel webinars. Onder meer Ben Tiggelaar, expert in leiderschap en verandering, werkt hier belangeloos aan mee. Deze gratis webinars resulteren in veel nieuwe mailadressen en een welkome uitbreiding van de Denk Producties-database. In deze periode werkte DenkProducties ook samen met BNR’s Big Five, het programma waarbij elke week de kopstukken uit een bepaalde branche of dossier worden uitgelicht. Het oorspronkelijk gekozen thema ‘Leiderschap’ werd eind maart 2020 razendsnel omgebouwd tot ‘Leiderschap in Crisistijd’.