Het FD boekt de grootste procentuele bereikstijging van alle landelijke dagbladen

Foto het FD man

Het FD boekt de grootste procentuele bereikstijging van alle landelijke dagbladen

Vanmorgen zijn de nieuwe NOM Print Monitor-cijfers gepubliceerd. NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) publiceert elk kwartaal de bereikcijfers van dagbladen en magazines.

De nieuwste cijfers (NOM Print Monitor 2019-IV) laten een zeer positief beeld voor het FD zien. Zo stijgt het gemiddeld bereik met maar liefst 8%.

FD Weekend weet zelfs nog explosiever te groeien. Gemiddeld wordt 13% meer lezers bereikt dan in de vorige publicatie van de NOM-cijfers. Gemiddeld worden nu 170.900 mannen en vrouwen van 13 jaar en ouder bereikt.

Het FD: Hoogste selectiviteit in relevante doelgroepen
Binnen diverse interessante doelgroepen weet het FD haar positie verder te versterken. De B-t-B-doelgroep, de ruggengraat van ondernemend Nederland, wordt bovengemiddeld goed bereikt. Dit blijkt uit de enorm hoge selectiviteitsindex die het FD weet te realiseren: 360 (gemiddeld Nederland = 100).

Het FD is wederom het meest selectieve dagblad in Sociale klasse AB1. In de hoogste Sociale klasse (A) geldt hetzelfde; Selectiviteitsindex FD: 247.

In de doelgroep MV 25-49 jaar is het FD het enige landelijke dagblad dat überhaupt een positieve selectiviteitsindex weet te behalen. Selectiviteit FD: 123. De overige dagbladen scoren indices van 73 (AD) en lager. Voor de doelgroep MV 25-54 jaar geldt in grote lijnen hetzelfde verhaal. Selectiviteit FD: 116. De overige landelijke dagbladen scoren niet hoger dan 77 (AD).

Meer insights over de prestaties van het FD in uw doelgroep?
Neem contact met op met Sales Support via salessupport@fdmediagroep.nl of 020 592 8585.

Bron: NOM Print Monitor 2019-IV