Chat with us, powered by LiveChat

De ‘gouwe ouwe’ die eigenlijk heel innovatief is

De ‘gouwe ouwe’ die eigenlijk heel innovatief is

Ondanks dat radio al meer dan 100 jaar bestaat is het verre van ouderwets. Vele Nederlanders stemmen dagelijks af op hun favoriete zender. De manier waarop we luisteren verandert wel: we kiezen massaal voor on demand, ‘smart’, en podcasts.

Razendsnel op de hoogte

Met de hulp van artificial intelligence kunnen fragmenten rondom een specifiek onderwerp realtime verzameld worden in een persoonlijke playlist.

“We brengen hiermee de content nog beter bij de juiste persoon, op het juiste moment. Met Smart Radio wordt een lange zoektocht bespaard en zijn ze razendsnel op de hoogte”, aldus hoofdredacteur Sjors Fröhlich

BNR loopt voorop in de ontwikkeling van zogenoemde ‘smart radio’. In 2019 won BNR de Marconi Online award voor de innovatieve Smart Radio app en een AMMA Award voor Beste Media-innovatie.

Inhoudelijk en persoonlijk

Er is een enorme groei in het gebruik van podcasts. Niet verwonderlijk, het biedt de luisteraar de mogelijkheid om dieper in te gaan op een onderwerp zoals educatie, technologie of duurzaamheid, op een moment dat het voor hem of haar schikt.

Adverteren in podcasts is effectief, je bereikt een hele geïnteresseerde niche doelgroep. Het verhoogt de koopintentie, de naam van de adverteerder wordt goed onthouden (80%) en luisteraars krijgen een positieve indruk van de adverteerder (82%).

Succes met innovatie

Het streven van BNR is om de zakelijke beslisser altijd en overal toegang te bieden tot actuele, alerte en relevante informatie.

Door als adverteerder vroeg in te stappen op innovaties in het radiolandschap bouw je een voorsprong op in het op nieuwe manieren bereiken van doelgroepen.

Hoe je dat slim doet, nu en in de toekomst, is te vinden in de Quickstart Radioreclame.

Vraag hier gratis dé how-to-gids voor een succesvolle radiocampagne aan.