Fondsnieuws start ‘Investment Officer’ in België

Fondsnieuws start ‘Investment Officer’ in België

Fondsnieuws heeft een nieuw initiatief gelanceerd: Investment Officer, een nieuw platform voor beleggingsprofessionals in België, dat gemaakt wordt door een team van lokale financiële journalisten.

Investmentofficer.be zal iedere donderdag van de week een nieuwsbrief versturen aan zijn gebruikers. Deze nieuwsbrief geeft een wekelijkse update van het laatste nieuws over beleggingsstrategieën en -ideeën, wet- en regelgeving, klant- en verdienmodellen en andere relevante ontwikkelingen in de Belgische – en de internationale beleggingsindustrie.

Naast deze wekelijkse nieuwsbrief, kunnen gebruikers van investmentofficer.be een dagelijkse Morning Call ontvangen, net zoals abonnees van Fondsnieuws deze om 07.00 uur in hun mailbox vinden. Deze nieuwsbrief bevat de laatste analyserapporten van meer dan 55 asset managers. Ook op Investment Officer zijn alle rapporten, inmiddels meer dan 7.000, terug te vinden.

De website is uitsluitend toegankelijk voor professionals die in of met de beleggingsindustrie in België werken en is uitdrukkelijk niet bestemd voor particulieren. Voor professionals, die werkzaam zijn bij banken, onafhankelijke vermogensbeheerders en tussenpersonen, is een abonnement kostenloos.

Investment Officer wordt gemaakt door een Belgisch redactieteam, onder leiding van Anke Claassen. Zij heeft eerder het pensioenplatform IPN, dat onderdeel was van de Financial Times, geleid. Claassen is al meer dan 20 jaar woonachtig en werkzaam in België. Investment Officer wordt uitgegeven zowel in het Frans als in het Nederlands.

Jasper Staring, uitgever van zowel Fondsnieuws als Investment Officer, zegt dat het Belgische initiatief is ingegeven door een toenemende internationalisering van de beleggingsdienstverlening in Europa.

‘Wij kregen vanuit de markt de vraag of wij ook een platform voor beleggingsprofessionals in België zouden willen opzetten, zodat kennis en informatie op een hoog educatief en informatief niveau gedeeld kan worden. Dat gaan wij nu doen met een lokaal team van journalisten en door intensieve samenwerking met partijen in België, zodat wij hoogwaardige informatie kunnen geven over nieuws en achtergronden over de lokale markt.’