Update vanuit radioland: waarom juist nu BNR?

Update vanuit radioland: waarom juist nu BNR?

2020 is tot nu toe een jaar met ups en downs voor de radiowereld en zo ook voor BNR. Een explosieve groei in digitaal luisteren, een nieuwe programmering met bijbehorende reorganisatie én blijvende hoogste selectiviteit in B2B.
Waarom juist nu BNR inzetten? In dit artikel lees je Waar BNR voor staat, Wie er luistert, Wanneer en Waarom men BNR luistert.

Waar staat BNR voor?
BNR brengt zakelijk Nederland het laatste nieuws op de radio en via de radio livestream. Daarnaast brengt BNR duiding en verdieping in de tientallen bekende BNR podcasts. Topjournalistiek met intelligente programma’s, spraakmakende presentatoren en spannende debatten. Zo helpt BNR zakelijk Nederland om iedere dag de juiste beslissingen op professioneel gebied te kunnen nemen. BNR focust zich daarbij op onderstaande redactionele kerndomeinen:

Wie luistert er?
BNR = B2B. Maar wist je ook dat:

*je door de selectiviteit van 266 in B2B de grootste trefkans hebt op het bereiken van zakelijk Nederland en dus het minste waste voor jouw campagnebudget hebt?
*de BNR-luisteraar vaak een dubbel modaal huishoudinkomen heeft (> € 71.000,-) met een selectiviteit van 221?
*de helft van de BNR-luisteraars HBO+ op zak heeft en BNR een selectiviteit heeft van 229 in Hoger Management functies?

De BNR-luisteraar in selectiviteitsindices*:

BNR = de hele dag aan!
Thuis, onderweg of op kantoor; zakelijk Nederland luistert nog steeds naar BNR! Door het thuiswerken verdwijnt de piek van radio luisteren in de spits en dat zorgt voor een spreiding vanhet bereik over de gehele dag. Bovendien is het aantal weggebruikers hetzelfde, maar verspreidt ook het verkeer zich meer over de dag**.

Ondertussen gaat digitaal luisteren bij BNR door het dak met een verdubbeling in luisteracties van zowel de radiolivestream (ruim een half miljoen per maand) als de podcasts (ruim 2 miljoen per maand) in een jaar tijd! Een kwart*** van de podcastluisteraars geeft bovendien aan niet naar de reguliere radio te luisteren, wat ook zorgt voor extra uniek bereik.

> Bereik je doelgroep op ieder moment van de dag;
> profiteer daarbij van brede tijdvakken tegen een gunstig tarief;
> combineer je radiospot op FM met digital audio advertising (20% van het weekbereik van BNR is digitaal).

Het belang van context voor de adverteerder
Wist je dat de context waarin iemand een reclameboodschap ontvangt van invloed is op de effectiviteit van de boodschapoverdracht en de aankoopintentie? Dat blijkt uit onderzoek van Warc**** en geldt ook voor radiospots: de ene zender zet je aan om muziek te luisteren, de andere zender voor het laatste nieuws of om kennis op te doen voor je business. BNR valt in de laatste categorie: de juiste context voor jouw boodschap richting zakelijk Nederland.

Morgen ook op de radio?
Dat kan! Neem voor meer informatie over de mogelijkheden contact met ons op.


Bronvermeldingen:
*NLO, periode H1 2020, ma-zo, 06:00-30:00 uur
**Nu.nl, 13 oktober 2020, Aantal weggebruikers weer bijna gelijk, maar monsterfiles blijven uit
***MeMo2 Podcast Study – 2019
****Warc report, 2016, ‘The impact of ‘shopping mode’ and mood on receptiveness to advertising’