Nieuwste publicatie NOM Mediamerken: Sterke positie FD Mediagroep in zakelijke doelgroepen

Nieuwste publicatie NOM Mediamerken: Sterke positie FD Mediagroep in zakelijke doelgroepen

Recent werd de nieuwste editie van NOM Mediamerken gepubliceerd: 2020-II. In NOM Mediamerken is het bereik van print en online van een groot aantal titels gefuseerd tot het zogeheten mediamerkenbereik. In NOM Mediamerken 2020-II zijn data uit de NOM Print Monitor 2020-II en de NOBO-bereikdata samengebracht.

Merkbereik: print en digitaal
Merkbereik geeft het aantal mensen weer dat een merk binnen één maand minimaal één keer heeft gelezen, ongeacht of dit op papier of digitaal is (netto bereik). Het is dus het maandbereik van totale print- en digitale merken. Specifiek voor het FD Mediagroep portfolio betekent dit dat wél het bereik van FD in al haar verschijningsvormen wordt meegenomen, maar niet het radiobereik van BNR Nieuwsradio (voor BNR alleen digitaal bereik).
Ook zonder dit radiogedeelte laat FD Mediagroep al zien een behoorlijk merkbereik als publisher te kunnen realiseren. In een maand bereikt FD Mediagroep met de gecombineerde inzet van print en online 9,2% van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder. Dit staat gelijk aan 1.347.000 mensen die maandelijks bereikt worden.

Mediaplan zakelijke markt? Niet zonder FD Mediagroep!
NOM Mediamerken geeft daarnaast inzicht in de prestaties van mediamerken in diverse doelgroepen. In de voor zakelijk Nederland belangrijke B2B-doelgroep wordt de sterke positie van FD Mediagroep wederom bevestigd. In een maand bereikt FDMG ruim 1 op de 5 personen in deze doelgroep (ofwel ca. 220.000 B2B-ers). De hoge selectiviteitsindex (219) laat zien dat dit bereik sterk bovengemiddeld is en dat FDMG in geen enkel mediaplan gericht op de zakelijke markt zou mogen ontbreken.
Volgens het CBS telde Nederland in 2019 1,1 miljoen Zelfstandigen Zonder Personeel (ZZP’ers). Een belangrijk gedeelte van de Nederlandse economie. Ook binnen deze doelgroep neemt FD Mediagroep een sterke positie in. Maandelijks bereikt FD Mediagroep namelijk een zesde van alle ZZP’ers. De hoge selectiviteitsindex van 180 laat wederom zien dat het kosten efficiënt is om FDMG in een op deze doelgroep gerichte mediacampagne te betrekken.

Bereik de daadwerkelijke beslissers
Uit bovenstaande kan geconcludeerd worden dat FDMG een hoog bereik in enkele zakelijke doelgroepen realiseert. Zijn dit echter daadwerkelijk de mensen die je als merk wilt bereiken? Jazeker! In NOM Mediamerken wordt namelijk ook uitgelicht welke mensen mogen beslissen over investeringen in bedrijfsmiddelen van minimaal 1.000 euro. Hieronder vallen beslissers over de aanschaf van producten en diensten op gebieden als Wagenpark, Automatisering, Kantoorinrichting of Financiële diensten. FD Mediagroep bereikt maandelijks 19,4% in deze doelgroep (ofwel ruim 240.000 doelgroeppersonen). En ook hier is de selectiviteit prima in orde: index 211.

Insights over jouw doelgroep en gelijk een scherp aanbod? 
Ben je benieuwd naar de bereik prestaties van FD Mediagroep in jouw specifieke doelgroep en hoe je ze kunt bereiken? Neem dan contact met ons op via salessupport@fdmediagroep.nl en vermeld welke insights wij voor je uit NOM Mediamerken kunnen halen.