
Het FD boekt de grootste procentuele bereikstijging van alle landelijke dagbladen
Vanmorgen zijn de nieuwe NOM Print Monitor-cijfers gepubliceerd. NOM (Nationaal Onderzoek Multimedia) publiceert elk kwartaal de bereikcijfers van dagbladen en magazines.
De nieuwste cijfers (NOM Print Monitor 2019-IV) laten een zeer positief beeld voor het FD zien. Zo stijgt het gemiddeld bereik met maar liefst 8%.
FD Weekend weet zelfs nog explosiever te groeien. Gemiddeld wordt 13% meer lezers bereikt dan in de vorige publicatie van de NOM-cijfers. Gemiddeld worden nu 170.900 mannen en vrouwen van 13 jaar en ouder bereikt.
Het FD: Hoogste selectiviteit in relevante doelgroepen
Binnen diverse interessante doelgroepen weet het FD haar positie verder te versterken. De B-t-B-doelgroep, de ruggengraat van ondernemend Nederland, wordt bovengemiddeld goed bereikt. Dit blijkt uit de enorm hoge selectiviteitsindex die het FD weet te realiseren: 360 (gemiddeld Nederland = 100).
Het FD is wederom het meest selectieve dagblad in Sociale klasse AB1. In de hoogste Sociale klasse (A) geldt hetzelfde; Selectiviteitsindex FD: 247.
In de doelgroep MV 25-49 jaar is het FD het enige landelijke dagblad dat überhaupt een positieve selectiviteitsindex weet te behalen. Selectiviteit FD: 123. De overige dagbladen scoren indices van 73 (AD) en lager. Voor de doelgroep MV 25-54 jaar geldt in grote lijnen hetzelfde verhaal. Selectiviteit FD: 116. De overige landelijke dagbladen scoren niet hoger dan 77 (AD).
Meer insights over de prestaties van het FD in uw doelgroep?
Neem contact met op met Sales Support via salessupport@fdmediagroep.nl of 020 592 8585.
Bron: NOM Print Monitor 2019-IV