Chat with us, powered by LiveChat

Luister de podcast over de kracht van radio.

Luister de podcast over de kracht van radio.

In een speciale BNR-podcast gaan radiopresentator Roelof Hemmen en directeur van het Radio Advies Bureau (RAB) Liedewij Hentenaar met elkaar op zoek naar de kracht van radio. Liedewij schetst in dit gesprek onder meer de do’s & don’ts van goede radiocommercials. Ook komen belangrijke trends in reclame aan bod (wist je bijvoorbeeld dat de gemiddelde lengte van een radiocommercial in het buitenland vaak ruim tweemaal zo lang is als in ons land?). Uiteraard gaan de twee radioliefhebbers nader in op een van de meest belangrijke ontwikkelingen binnen het radiolandschap: de opkomst van podcasts en gepersonaliseerde radio. Beluister de podcast hier:

Roelof: “Ik vind radio zó leuk, dat ik er de televisie voor verlaten heb. Er is niets beters dan de stem om iemand te raken. Het is verbeelding, dát is radio voor mij.”

Liedewij: “Radio is zó dichtbij. Radio is heel betrouwbaar, radio wordt zelfs gezien als het meest betrouwbare medium. Dat is natuurlijk fantastisch in deze tijd. Radio bestaat in 2019 100 jaar en is al vaak ‘doodverklaard’, maar dit is zeker niet het geval! We zien zelfs een toename in luisteren. Overdag is radio het grootste medium.”

Hoe kan ik als adverteerder snel op al deze insights inspelen? Ter inspiratie de volgende quote van Liedewij: “Radio gaat mee op het ritme van je dag. BNR heeft altijd fantastische lange interviews. Vind ik interessant, als ik wat langer op de weg zit, om daar naar te luisteren.” Speciaal voor deze doelgroep heeft BNR Nieuwsradio het spitspakket ontwikkeld. De BNR-luisteraar is dan veelal onderweg van en naar werk en heeft de onverdeelde aandacht voor jouw boodschap.

Meer weten over het effect van adverteren in de spits? Bekijk hier meer insights of neem direct contact op: