Case Microsoft Effect

Uitzending

Uitdaging, oplossing en uitwerking

Microsoft heeft aan FD Mediagroep Effect gevraagd om Microsoft te helpen bij het positioneren van het bedrijf als thought leader op het gebied van de nieuwe privacywetgeving AVG (GDPR). Hiervoor heeft FD Mediagroep Effect de volgende vraag opgesteld:

Hoe kan Microsoft relevante content aanbieden die uiteindelijk converteert in (nieuwe) en bruikbare sales leads?

FD Mediagroep Effect heeft hiervoor met BNR Nieuwsradio een oplossing bedacht voor Microsoft. BNR koppelde een voor de doelgroep van Microsoft een zeer actueel thema aan een nieuw medium: podcasts.

BNR ontwikkelde de podcastreeks De Grote Data Podcast Roadshow. Alles over jouw data en mijn data. Ben van der Burg was de gids op weg naar mei 2018. Op die datum moest alles en iedereen voldoen aan een nieuwe Europese privacywet. De General Data Protection Regulation, ook wel bekend als de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Onder anderen te gast in deze podcasts:

  • Aleid Wolfsen, voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens;
  • Bram van Tiel, director cybersecurity en privacy bij PwC;
  • Simon Hania, corporate privacy officer bij TomTom;
  • Wienke Giezeman, mede-oprichter van The Things Network.

Deze podcasts werden gedistribueerd via BNR.nl, de BNR App, Spotify, iTunes en overige podcastplatformen. De rol van Microsoft werd op een innovatieve manier, door middel van zogenaamde host reads binnen de podcast, aangeduid. Hierdoor werd de doelgroep heel direct en op een persoonlijke manier aangesproken. Daarnaast werd er een journalistiek evenement georganiseerd als afsluiter van de podcastreeks. De content die hieruit vloeide werd in een speciale native campagne via de platformen van FD en BNR gedistribueerd.

37683

totaal aantal luisteracties

1133

gem. aantal luisteracties p/w

30790

bezoekers podcastpagina

16

afleveringen

Resultaat

Microsoft Nederland heeft een significant lagere cost per lead gerealiseerd dan in de overige landen. Dit was mede te danken aan de succesvolle campagne, de spin-off in PR en het relatief hoge aantal luisteracties van de podcastreeks.

Het totaal aantal luisteracties van De Grote Data Podcast Roadshow was 37.683 met een gemiddeld aantal luisteracties van 1.133 per week.

De podcast heeft in totaal 16 afleveringen gehad en een totaal bezoekersaantal van 30.790.

Campagne materiaal

Interesse?

Graag gaan we met u in gesprek om te kijken wat wij voor uw merk kunnen betekenen. Wij helpen u graag verder via +31 20 592 8585 of salessupport@fdmediagroep.nl.