Case Microsoft

Uitdaging
Positioneer Microsoft als thought leader op het gebied van de nieuwe privacywetgeving AVG (GDPR). Hoe kan Microsoft relevante content aanbieden die uiteindelijke converteert in (nieuwe) sales leads?

Oplossing
BNR koppelde een voor de doelgroep zeer actueel thema aan een nieuw medium: podcasts.

Uitwerking
BNR ontwikkelde de podcastreeks De Grote Data Podcast Roadshow. De host? De bekende tech-presentator: Ben van der Burg. Deze podcasts werden gedistribueerd via BNR.nl, de BNR App, Spotify, iTunes en overige podcastplatformen. De rol van Microsoft werd op een innovatieve manier, door middel van zogenaamde host reads binnen de podcast, aangeduid. Hierdoor werd de doelgroep heel direct en op een persoonlijke manier aangesproken. Daarnaast werd er een journalistiek evenement georganiseerd als afsluiter van de podcastreeks. De content die hieruit vloeide werd in een speciale native campagne via de platformen van FD en BNR gedistribueerd.

Resultaat
Microsoft Nederland heeft een significant lagere cost per lead gerealiseerd dan in de overige landen. Dit was mede te danken aan de succesvolle campagne, de spin-off in PR en het relatief hoge aantal luisteracties van de podcastreeks.