DOELGROEPPROFIEL ONLINE GEBRUIKERS FD.NL EN BNR.NL

DOELGROEPPROFIEL ONLINE GEBRUIKERS FD.NL EN BNR.NL

Wie zijn de online gebruikers van FD.nl en BNR.nl?

Via onze websites bereikt u harde werkers met een ondernemersmentaliteit. De doelgroep is hoogopgeleid en koopkrachtig. Het is de macht en kracht van Nederland. Belangrijke kenmerken van de online gebruikers van FD.nl en BNR.nl vindt u terug in de whitepaper.

Van alle printmedia zijn nieuwstitels bij uitstek media die online geconsumeerd worden. Gemiddeld leest 42% van de gebruikers van nieuwsmedia uitsluitend de online variant. Bij de lezers van Het Financieele Dagblad leest maar liefst 53% uitsluitend de online variant.

FD en BNR bieden online voortdurend en doorlopend kwalitatief hoogwaardig nieuws. Voor alle nieuwsberichten, analyses, achtergrondartikelen en interviews geldt web first. Op beide websites kunnen gebruikers middels trefwoorden hun eigen persoonlijke nieuwspagina samenstellen, wat zorgt voor meer engagement.

De kracht van de combinatie
Er is een grote overlap tussen de gebruikers van FD.nl en BNR.nl. Maar liefst 43% van de FD.nl-gebruikers gebruikt ook BNR.nl. Andersom gebruikt 85% van de BNR.nl-gebruikers ook FD.nl. Als u ervoor kiest om zowel op FD.nl als BNR.nl te adverteren, dan bouwt u met één campagne al snel een hoge contactfrequentie op. De inzet van zowel BNR.nl als FD.nl in plaats van enkel FD.nl zorgt voor een bereiktoename van 7%. De inzet van zowel BNR.nl als FD.nl in plaats van enkel BNR.nl zorgt voor een bereiktoename van maar liefst 112%. Bron: NOM Mediamerken 2017.

Bereik de macht en kracht van Nederland!
Bereik via de digitale kanalen van FD en BNR een doelgroep die hoogopgeleid en koopkrachtig is. Een doelgroep die veel werkt, ambitieus en ondernemend is en hoog op de carrièreladder klimt. 71% werkt bijvoorbeeld meer dan 25 uur per week, 22% is leidinggevend en 53% zit in de hoge sociale klasse AB1.

Benieuwd naar meer insights over de doelgroep van FD.nl en BNR.nl? Klik HIER voor het doelgroepprofiel De Online Gebruiker.