BNR Nieuwsradio: al twintig jaar ijzersterke audio content

bnr 20 jaar @vondelstraat

BNR Nieuwsradio: al twintig jaar ijzersterke audio content

BNR Nieuwsradio viert vandaag haar 20-jarig bestaan. Met spraakmakende presentatoren brengt BNR al jarenlang topjournalistiek, intelligente programma’s en spannende debatten. BNR zorgt niet enkel voor nieuws en de bijbehorende duiding, maar geeft ook verdieping en maakt dat professionals up-to-date blijven in hun vakgebied.

BNR=B2B
De professionals die naar BNR luisteren vormen zakelijk Nederland. Met een selectiviteit van 221 is BNR met afstand dé B2B-zender van Nederland. En het zijn betrokken luisteraars: BNR-luisteraars die in de B2B doelgroep vallen luisteren gemiddeld maar liefst 1 uur en 49 minuten per dag naar de zender. BNR heeft een sterk selectief bereik in de doelgroepen mannelijke zakelijke beslissers (sel. 116), decision makers uit de welstandsklassen W1 en W2 (sel. 126) en decision makers werkzaam in bedrijven met minimaal 500 werknemers (sel. 131). Bovendien is er via BNR een grote trefkans om directeur grootaandeelhouders (sel. 152) en leidinggevenden (sel. 112) te bereiken.

Grafiek 1

Selectiviteit BNR en andere radiostations doelgroep B2B

De hoogopgeleide, welstandige professionals van Nederland luisteren BNR
BNR heeft de hoogste selectiviteitsindex (sel. 139) van alle radiostations in de doelgroep sociale klasse A. BNR bereikt 214.000 luisteraars per maand in deze doelgroep. BNR-luisteraars zijn nieuwsgierige, ambitieuze mensen met een ondernemende levensstijl. Ze willen op de hoogte zijn van actuele ontwikkelingen en aansluiten bij kansrijke, succesvolle trends en bewegingen, ook binnen hun vakgebied. BNR is selectief in de sectoren nutsbedrijven (sel. 247), landbouw en visserij (sel. 195), overige dienstverlening (sel. 194) en detailhandel (sel. 174). 40% van de luisteraars is tussen de 20 en 49 jaar oud en 41% heeft kinderen van 0-17 jaar in het huishouden. De meeste BNR-luisteraars wonen in de Randstad: 65% woont in Utrecht, Noord Holland of Zuid Holland.

Grafiek 2

Selectiviteit doelgroep sociale klasse A

BNR bereikt een vermogende doelgroep
72% van de BNR-luisteraars heeft een bovenmodaal jaarlijks bruto huishoudinkomen (>€ 42.400,- per jaar). Maandelijks bereikt BNR 245.000 luisteraars in deze doelgroep. BNR-luisteraars houden niet alleen van auto’s, maar hebben ook het vermogen om een dure auto daadwerkelijk aan te schaffen. De selectiviteit van de doelgroep waarvan de meest gebruikte auto € 50.000,- of meer kost is 140, hoger dan bij elke willekeurig andere zender. Van alle zenders is BNR het meest selectief in de doelgroep luisteraars met interesse in automatisering en computers (sel. 134) en sparen/beleggen/verzekeren (sel. 219). Ook is de trefkans om zakelijke beslissers die beleggen (sel. 153) en die zakelijk vliegen (sel. 172) te bereiken via BNR het hoogst.

Grafiek 3

Selectiviteit doelgroep met bovenmodaal inkomen

Ben je benieuwd hoe BNR scoort op jouw doelgroep? We denken graag met je mee wat BNR voor je merk of product kan betekenen. Contact Sales Support: 020 – 592 85 85

Bron cijfers: NLO april-mei 2018 en DMS 2017