Chat with us, powered by LiveChat

Blue Monday? Niet voor de FD-lezer!

happy FD

Blue Monday? Niet voor de FD-lezer!

De derde maandag in januari staat bekend als Blue Monday. De meest depressieve dag van het jaar. Goede voornemens zijn al weer gesneuveld, buiten is het guur en koud en vakanties lijken nog ver weg. Waar veel Nederlanders zich door deze periode heen worstelen geldt dit niet voor de FD-lezer.

Recent onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (‘Continu Onderzoek Burgerperspectieven’) laat zien dat de lezer van Het Financieele Dagblad bijzonder tevreden zijn over hun eigen leven & optimistisch zijn over het land. Er is gevraagd rapportcijfers te geven op variabelen als gezondheid, financiële situatie en de eigen dagelijkse activiteiten van respondenten aan het onderzoek. In combinatie met de vraag over het optimisme over welke kant het opgaat in Nederland, levert dit een zeer positief beeld op van hoe de gemiddelde FD-lezer in het leven staat.

Bovenstaande resultaten worden ondersteund door enkele opvallende zaken uit de NOM Print Monitor 2018-IV. De FD-lezer geeft aan dat luxe en comfort zeer belangrijk zijn voor hem of haar. Het FD aanzienlijk selectiever op deze doelgroep dan de andere landelijke dagbladen (index 176). Ook op de stelling ‘Ik houd er van mezelf te verwennen met mooie dingen’ laat de gemiddelde FD-lezer zien te genieten van het leven en bereid te zijn om daar geld aan uit te geven.

Meer weten over de interesses, bestedingen aan bijvoorbeeld reizen of luxury goods van onze lezers? Neem contact met ons op en wij zoeken het voor u uit!