Chat with us, powered by LiveChat

7 tips voor de gouden radiospot

7 tips voor de gouden radiospot

Een goede radiocampagne begint met het bepalen van de doelstellingen en de doelgroep. Als deze duidelijk zijn, hoe ontwikkel je dan een goede commercial?

Houd bij het bepalen van de commercial de volgende tips in gedachten:

  • Simpel: Houd het script kort en simpel. De boodschap moet duidelijk zijn.
  • Trigger! Kies als opening bijvoorbeeld een prikkelende vraag of opvallende stelling. Na de introductie volgt de uitleg.
  • Call to action: sluit altijd af met een gewenste actie, zoals de naam van het bedrijf of de url van de website.
  • Herkenbaarheid: met een audiologo of een melodie die direct aan het bedrijf doet denken, vergroot je de herkenbaarheid. Alliteratie is een ander beproefd recept voor herkenbaarheid van de boodschap.
  • Kies een vrouw: Kies een professionele stemacteur met een ‘stemkarakter’ die bij je merk past. Het liefst met een ‘eigen geluid’. Vaak werkt een vrouwenstem over het algemeen beter.
  • Wel of geen muziek? Goed gekozen muziek kan de gewenste emotie opwekken bij de luisteraar. Kies alleen voor muziek wanneer het iets toevoegt, want voor een te drukke spot sluiten luisteraars zich mentaal af.
  • Herhaling, herhaling, herhaling: Herhaal een of meerdere korte spots (tag-ons) na de hoofdspot in hetzelfde reclameblok, om nogmaals de URL van de website of call to action te noemen.

Quickstart Radioreclame gratis te downloaden

Een radiocampagne ontwikkelen is gelukkig niet ingewikkeld. In 7 stappen kom je tot een concreet resultaat. Deze stappen staan beschreven in de Quickstart Radioreclame. Daarin tref je ook meer achtergronden over de kracht van radio en welke innovaties zich afspelen in het radiolandschap. Download hier gratis de Quickstart Radioreclame, de how-to-gids voor een succesvolle radiocampagne.